א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

העונש על גניבת רכב מראש ישיבה: חמשה חודשי מאסר

אחרי ארבע שנים: אברך נשוי בן 26, נאשם על מעשה אותו ביצע כשהיה בחור ישיבה בן 22 - גניבת הרכב של ראש הישיבה ופציעת שני נערים • העונש: חמשה חודשי מאסר

צילום ארכיון: אגף הדוברות, משטרת ישראל
צילום ארכיון: אגף הדוברות, משטרת ישראל

על אברך, בן 26, הוטל היום גזר דין של חמשה חודשי מאסר בפועל שירוצו בעבודות שירות לאחר שלקח את רכבו של ראש הישיבה בה למד, עלה על אי תנועה ופצע שני נערים שישבו עליו.

האברך הועמד לדין בעקבות אירוע שהתרחש בתאריך 2.3.09, עת למד בישיבה בבני-ברק.
במועד האמור, ביקש הרב ישראל פדידה, רבה של הישיבה, מהאברך להביא לו חפצים ממכוניתו, מכונית מדגם טויוטה, ולצורך כך מסר לו את מפתחות המכונית. האברך לא היה מורשה בנהיגה, ולמרות זאת, הניע את המכונית, ונהג בה ללא רשות בעלים.

האברך נהג במכונית ברח' כהנמן בבני ברק, מכיוון צפון לדרום, עד לצומת הרחובות כהנמן ושאול המלך. הוא נהג בקלות ראש, ולא שם לב לדרך; הוא סטה עם המכונית מהכביש ועלה על אי תנועה בנוי בצומת, שרוחבו שמונה מטרים הוא פגע עם המכונית בשני נערים שניצבו אותה שעה על אי התנועה -אחד שישב על אופניו, ושני, שעמד לצדו, שניהם בני 16.

בעקבות הפגיעה שפגע בהם עם המכונית נחבלו הנערים כדלקמן: לראשון נגרם שבר בכתף, וחבלות יבשות ברגליו. לשני נגרמו חבלה בקרסול, חבלה בראש, והמטומה בשוק ימין. אופניו של הנער ה-1 ניזוקו, וניזוקה גם המכונית.

הנאשם הודה לפני מספר חודשים במסגרת הסדר טיעון, במיוחס לו בכתב האישום, והורשע בעבירות המיוחסות לו. בהתאם להסדר הטיעון, הופנה הנאשם לקבלת תסקיר מבחן, אשר יבחן את נסיבותיו האישיות וימליץ על ענישה הולמת.

על האברך הוטל 5 חודשי מאסר בפועל שירוצו בעבודות שירות, 7 חודשי מאסר על תנאי, 2 חודשי מאסר על תנאי אחר, קנס כספי בסך 3,000 שקלים פסילה מנהיגה ומקבלת רישיון למשך שנתיים

דניאלה שריזלי, שופטת בית המשפט השלום בתל אביב שגזרה היום את דינו הסבירה את החלטתה: "מסכת העובדות המתוארת לעיל, עובדות בהן הודה הנאשם, מגלמת אירוע חמור ביותר, אירוע שחומרתו ברגע לידתו, וחמור עוד יותר בהתפתחותו ובתוצאותיו. מעשיו של הנאשם מבטאים מסוכנות ממשית, וקיים בהתנהגותו פוטנציאל של פגיעה אנושה בבני אדם המשתמשים בדרך. אך נס הוא שהאירוע לא הסתיים בתוצאות חמורות יותר".
ראש ישיבה רכב גניבה דריסה מאסר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד