י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
קריאה להקמת ועדת חקירה

טרגדיה: המנתח הצעיר התמוטט ומת באמצע המשמרת

במהלך החג נפטר רופא מתמחה בן 34 מדום לב, מיד לאחר שסיים לבצע ניתוח בבית החולים 'בני ציון' בעיר חיפה | בארגון הרופאות והרופאים המתמחים קראו להקים ועדת חקירה שתבחן את האירוע הקשה

טרגדיה: המנתח הצעיר התמוטט ומת באמצע המשמרת
אילוסטרציה צילום: unsplash

המנתח נפטר בבית החולים בסיום המשמרת: ד"ר שאדי אסלאן, מתמחה במרכז הרפואי בני ציון בחיפה, התמוטט במהלך החג (ראשון) לאחר שסיים ניתוח. הצוות הרפואי ביצע בו פעולות החייאה ממושכות, אך בסיומן נאלץ לקבוע את מותו.

שאדי נפטר מדום לב לאחר שסיים משמרות ארוכה בבית החולים. הוא הותיר אחריו אישה וילד.

ד"ר עבד אגבריה, מנהל המערך האונקולוגי ב"בני ציון" ויו"ר ועדת הרופאים סיפר את מה שארע: "שאדי נפטר מיד לאחר שיצא מחדר ניתוח בתום תורנות ארוכה. הוא התמוטט פרכס עבר החייאה ממושכת של 3 שעות עד שנקבע מותו. אנחנו משתתפים בצער המשפחה. אבידה גדולה לכל הקהילה הרפואית בארץ".

אגבריה אף הסביר את התנהגות איתם התמודדות אסלאן על עבודתו בבית החולים: "הרבה פעמים קורה שרופאים לא מרגישים טוב ומזניחים את הבריאות. ממשיכים לעבוד ולנתח. כירורגיה זה מקצוע מלחיץ ואינטנסיבי ולפעמים גם אם אתה לא מרגיש טוב אתה ממשיך בתורנות, כי אם אתה מחסיר תורנות אתה פוגע בחברים שלך. הוא דוגמה לרופא שמסר את החיים למקצוע. אני בטוח שהוא רגיש מיחושים ולא המשיך לנתח."

בארגון הרופאות והרופאים המתמחים "מרשם" קיבלו בזעזוע את ההודעה על מותו של אסלאן. "אנחנו שולחים תנחומינו למשפחתו ולחבריו ומצפים כי תוקם ועדת בדיקה לחקור את הטרגדיה הקשה הזו", נאמר בהודעת הארגון.

מהמרכז הרפואי בני ציון בחיפה, נמסר: "אנו המומים וכואבים את מותו של מתמחה בכירורגיה שנפטר מדום לב בעבודה בבית החולים. זו טרגדיה גדולה ואנו כואבים ועצובים מאוד ומשתתפים בצערה של המשפחה".

מנהל היחידה לכירורגיה לפרסקופית במרכז הרפואי בני ציון ד"ר גדעון סרוקה מסר: "ד"ר שאדי אסלאן ז״ל, אדם וחבר, רופא משכמו ומעלה, בעל חוש הומור אשר היה אהוב על כל חבריו. מקצוען עם אהבת אדם וחמלה. היה צפוי לו עתיד מזהיר כבעל, אב ורופא כירורג. המחלקה הכירורגית בבני ציון המומה וכאבת את האובדן ונשארת עם חלל גדול בלב".

האירוע הנוכחי מצטרף למקרה שהיה בתחילת שנת 2019 עת התמוטט הקרדיולוג ד"ר אורן זוסמן ומת בעקבות אירוע לב, בזמן שהיה במשמרת בבית החולים בילינסון. זוסמן היה בן 38 במותו.

 

רופא מנתח מת בית החולים בני ציון דום לב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד