כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
הביקור בוטל

שלוש מדינות סגרו את המרחב האווירי שלהן בפני השר

בולגריה, צפון מקדוניה ומונטנגרו, סגרו את המרחב האווירי שלהן למטוסו של שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב. בשל ההתפתחויות האחרונות, נשיא סרביה אלכסנדר ווצ'יץ' ייפגש הבוקר עם שגריר רוסיה אלכסנדר בוסן-חרצ'נקו כדי לדון בנושא

שלוש מדינות סגרו את המרחב האווירי שלהן בפני השר
אילוסטרציה צילום: pixabay

ביקורו של שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב בסרביה להיום (שני) נדחה למועד אחר, לאחר שמספר מדינות סגרו את המרחב האווירי שלהן בפני המטוס. ביום שישי האחרון מסרה דוברת משרד החוץ הרוסי, מריה זכרובה, כי שר החוץ הרוסי יבקר בסרביה ב-6-7 ביוני, במהלכו ייפגש עם נשיא המדינה, ויקיים שיחות עם שר החוץ. אך לאחר שבולגריה אסרה על המטוס לעבור בשטח האווירי שלה בדרכו לבלגרד - סרביה, התברר כי אותה החלטה התקבלה על ידי הרשויות במונטנגרו, שגם היא החליטה לא לאפשר לשר החוץ הרוסי לעבור בשטחה.

במהלך שהותו בסרביה היה אמור לברוב להיפגש עם הנשיא, שר החוץ, יו"ר הפרלמנט ועם הפטריארך של הכנסייה הסרבית האורתודוקסית. לשכתו של נשיא סרביה, אלכסנדר ווצ'יץ', הודיעה כי ייפגש עם שגריר רוסיה אלכסנדר בוסן-חרצ'נקו היום בשעה 10:00 בבוקר שעון מקומי כדי לדון בנושא.

ראש ממשלת סרביה אנה ברנביץ' הודיעה אתמול (ראשון) כי הנשיא אלכסנדר ווצ'יץ' היה מעורב באופן אישי בארגון ובלוגיסטיקה לקראת הגעתו של שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב לבלגרד. לסרביה יש קשרים הדוקים עם רוסיה והצליחה להדוף את הלחץ של המערב לגנות את פלישת רוסיה לאוקראינה. המדינה לא הצטרפה לסנקציות מערביות על מוסקבה, והצליחה להבטיח את אספקת הגז הטבעי הרוסי אליה, בעוד מדינות אחרות נותקו בגלל סירובן לשלם ברובלים.

נכון להבוקר (שני) לא התקבלה תגובה לדיווח מצד משרד החוץ הרוסי.

סרגיי לברוב ביקור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד