ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
פרובוקציה נוספת

צפון קוריאה שיגרה 8 טילים בליסטיים; מתכננת ניסוי גרעיני

צפון קוריאה שיגרה שמונה טילים בליסטיים לעבר הים, כאשר הדיקטטור קים ג'ונג און מנסה לבסס את המדינה ככוח צבאי עולמי עם יכולות גרעיניות. ארה"ב לוחצת על מועצת הביטחון של האו"ם להטיל סנקציות נוספות על צפון קוריאה על רקע ההסלמה והמשך ניסוי הטילים, אך רוסיה וסין הטילו וטו

שיגור בצפון קוריאה, ארכיון
שיגור בצפון קוריאה, ארכיון צילום: צילום מסך

צפון קוריאה שיגרה 8 טילים בליסטיים לעבר הים במהלך שלקח 35 דקות ליד בירת פיונגיאנג, כך אישר צבא דרום קוריאה. הפרובוקציה האחרונה היא סבב מספר 18 של ניסויי טילים על ידי הצפון השנה, והיא הגיעה יום אחד בלבד לאחר שהדרום ביצע תרגיל ימי בים הפיליפיני לצד נושאת המטוסים האמריקאית רונלד רייגן, כך דיווחה סוכנות הידיעות AP.

צפון קוריאה ירתה את מאגר הטילים בין 9:08 ל-9:43 לפי שעון מקומי ביום ראשון, כך לפי צבא דרום קוריאה. זהו סבב שיגור הטילים ה-18 של צפון קוריאה השנה, מה שמכונה על ידי גורמים אמריקנים "מפגן כוח", לטענת גורמים אמריקאים ודרום קוריאנים, צפון קוריאה מתכננת בקרוב ניסוי נשק גרעיני.

עוד דווח, כי הצפון מכין מקום מיוחד לניסויים גרעיניים, כאשר הרודן קים מתכנן להשיק את הניסוי הגרעיני הראשון שלו מאז 2017, כך דיווחה AP, תוך ציטוט של פקידים אמריקאים ודרום קוריאנים. הצפון ביצע שישה ניסויים גרעיניים מאז 2006. ארה"ב לוחצת על מועצת הביטחון של האו"ם להטיל סנקציות נוספות על צפון קוריאה על רקע הסלמה והמשך ניסוי הטילים, אך רוסיה וסין הטילו וטו על המהלך הזה. סוכנות הידיעות AP מדווחת, כי קים ביקש להצהיר הצהרה עולמית לגבי יכולתו של הצפון, ודוחף לפתח נשק שיכול להגיע ליבשת ארה"ב.

הנשיא החדש של דרום קוריאה, יון סוק יאול, קרא לתרגילים צבאיים משותפים גדולים יותר כדי להרתיע את צפון קוריאה החמושה בגרעין. בתגובה לניסויי הטילים האחרונים, קיים משרד הנשיאות של דרום קוריאה ישיבת חירום של המועצה לביטחון לאומי של המדינה וגינה בחריפות את השיגורים.

צפון קוריאה שיגור טיל בליסטי ניסוי בליסטי שיגור טילים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד