י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"מטרות חדשות"

פוטין מזהיר מפני פגיעה נוספת אם אוקראינה תקבל טילים חדשים

נשיא רוסיה פרסם אזהרה חדשה למערב מפני אספקת טילים ארוכי טווח לאוקראינה. דבריו מגיעים לאחר שנשיא ארה"ב ג'ו ביידן הודיע ​​בסוף השבוע כי ארה"ב תשלח "מערכות רקטות שיכולות לפגוע ברוסיה". פוטין גם התעקש שזה לא יביא לשינויים מהותיים בשדה הקרב

פוטין מזהיר מפני פגיעה נוספת אם אוקראינה תקבל טילים חדשים
מלחמת אוקראינה - רוסיה צילום: משרד ההגנה האוקראיני

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הזהיר את המערב שלא יספקו לאוקראינה טילים ארוכי טווח, על רקע הדיווחים כי מוסקבה פגעה במטרות חדשות בקייב, והשמידה טנקים וכלי רכב משוריינים אחרים שסופקו על ידי מדינות המערב. פוטין הזהיר כי יפגע במטרות חדשות אם מערכות רקטות מתקדמות יסופקו לאוקראינה, והוסיף כי משלוחי נשק חדשים לקייב נועדו "להאריך את הסכסוך".

"מוסקבה תסיק את המסקנות המתאימות ותשתמש בזרועותינו לפגוע במטרות שעדיין לא פגענו בהן", אמר המנהיג הרוסי מבלי לציין לאילו מטרות הוא התכוון. דבריו מגיעים ימים לאחר שנשיא ארה"ב ג'ו ביידן הודיע ​​כי ארה"ב תשלח "מערכות רקטות שיכולות לפגוע ברוסיה", אך יום לאחר מכן הודיע ​​כי החליט לספק לאוקראינה "מערכות רקטות ותחמושת מתקדמות יותר", מבלי להזכיר כי המערכות יכולות לפגוע בתוככי רוסיה.

בעוד אוקראינה הדגישה כי היא לא תפגע ביעדים בתוך רוסיה, יש חשש כי אספקת נשק מסוג זה, יביא לעימות ישיר של נאט"ו עם מוסקבה, מהלך שארה"ב מנסה להימנע ממנו מתחילת המלחמה. גורמים רשמיים ברוסיה הזהירו שוב ושוב כי ההחלטה האמריקאית לספק לאוקראינה מערכות רקטות מתקדמות עלולה להחריף את הסכסוך. פוטין גם התעקש שזה לא יביא לשינויים מהותיים בשדה הקרב.

על רקע הדברים הללו, רוסיה הודיעה ביום ראשון כי השתמשה בטילים ארוכי טווח כדי להשמיד טנקים שסופקו לאוקראינה על ידי מדינות מזרח אירופה במהלך התקפות על קייב. "טילים ארוכי טווח מדויקים ששוגרו על ידי כוחות האוויר הרוסים בפאתי קייב, השמידו טנקי T-72 שסופקו על ידי מדינות מזרח אירופה וכלי רכב משוריינים אחרים שהיו בהאנגרים", כך אמר דובר משרד ההגנה הרוסי איגור קונשנקוב. מטח של טילים שמדובר מרוסיה ביום ראשון לאחר חמישה שבועות של שקט מפחיד בבירת אוקראינה, פגע במתקני רכבת ותשתיות אחרות. כך דווח בתקשורת באוקראינה.

ולדימיר פוטין מלחמת אוקראינה רוסיה נשיא רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד