י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
אסון כבד בבנגלדש

עשרות הרוגים ומאות פצועים בשריפה שפרצה במחסן

שריפה אדירה שפרצה במחסן מכולות בבנגלדש גרמה למותם של לפחות 50 בני אדם, החשש כי לאחר פינוי ההריסות, מניין ההרוגים עלול לעלות. סיבת השריפה עדיין לא ברורה. פיצוצים במיכלים מלאים בכימיקלים ניפצו את חלונות הבתים הסמוכים

עשרות הרוגים ומאות פצועים בשריפה שפרצה במחסן
השריפה בבנגלדש צילום: צילום מסך

שריפה פרצה במחסן מכולות בדרום מזרח בנגלדש, לפחות 50 בני אדם נהרגו ונפצעו יותר מ-200 נוספים, כך אמרו גורמים רשמיים ביום ראשון. השריפה פרצה במחסן המכולות הפנימיות של BM בסיטקונדה, כ-40 ק"מ מהנמל המרכזי של בנגלדש, צ'יטגונג. סיבת השריפה לא ברורה. מדיווחים מקומיים עולה, כי היו פיצוצים במיכלים מלאים בכימיקלים שניפצו את חלונות הבתים הסמוכים.

מיין אודין, מנהל שירות הכיבוי וההגנה האזרחית של בנגלדש, אמר שלפחות חמישה כבאים היו בין ההרוגים, ולפחות 15 טופלו בפציעות בשל כוויות. כבאים פעלו שעות ארוכות ביום ראשון כדי להשתלט על האש ומומחי חומר נפץ מצבא בנגלדש הוזעקו לסייע. פקיד כיבוי האש אניסור רחמן אמר כי המצב הוחמר עקב פיצוצים כימיים שנגרמו מהאש שהתפשטה ברחבי המחסן.

רבים מהנפגעים נלקחו לבית החולים צ'אטוגרמה מדיקל קולג' לקבלת טיפול רפואי, איש רפואה מוחמד אליאס חוסיין, אמר שמניין ההרוגים עלול לעלות מכיוון שחלק מהפצועים פונו במצב אנוש ועדיין לא פונו כל ההריסות, הוא פנה לציבור לסייע בתרומות דם. בנגלדש היא ספקית בגדים מרכזית למספר קמעונאים מערביים והמחסן שנפגע הכיל בגדים בשווי מיליוני דולרים של מוצרי לבוש שהמתינו לייצוא.

אסונות דומים התרחשו בעבר במדינה שחוקי בטיחות פחות נאכפים שם. בשנת 2012, לפחות 120 עובדים מתו כאשר נלכדו מאחורי דלתות נעולות במפעל בגדים בדאקה. בשנה שלאחר מכן קרס מפעל הבגדים של ראנה פלאזה מחוץ לדאקה, והרג יותר מ-1,100 בני אדם.

בשנת 2019 שוב שריפה פרצה במפעל בדאקה והרגה לפחות 67 בני אדם. בשנה שעברה, שריפה במתקן מזון ומשקאות מחוץ לבירה גרמה למותם של לפחות 52 בני אדם. רבים מהקורבנות נלכדו בפנים בגלל דלת שננעלה באופן בלתי חוקי.

בנגלדש שריפת מחסן הרוגים ופצועים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד