י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
על רקע האיומים

מחשש לנקמה איראנית בישראלים, תאילנד מגבירה כוננות

משטרת תאילנד פרסמה הוראה לשוטרים בפריסה ארצית, לפקוח עין אחר מרגלים מאיראן שעל פי החשד נמצאים באזור לאחר שאחד מהם נעצר באינדונזיה ב"מעצר שגרם לחששות ביטחוניים". כך דווחו כלי תקשורת תאילנדים

מחשש לנקמה איראנית בישראלים, תאילנד מגבירה כוננות
מפקד המשטרה הלאומי, פול סוואט ג'אנגיודסוק צילום: משטרת תאילנד

מקור משטרתי אמר לכלי תקשורת בתאילנד, כי "סוכנויות הביטחון עוקבות מקרוב אחר תנועתם של אזרחים איראנים, וכמה מוסלמים תאילנדים שעל פי החשד עובדים כמרגלים בתאילנד".

מפקד המשטרה הלאומי, פול סוואט ג'אנגיודסוק, הוציא צו ללשכת החקירות המרכזית, לשכת המשטרה המטרופולינית ולכל תשעת אזורי המשטרה המחוזיים, להיות בכוננות ולאסוף מידע מודיעיני על תנועות הסוכנים החשאיים.

בצו הוזכרה תקרית מה-24 במאי, בשנה שעברה, כאשר הרשויות באינדונזיה קיבלו מידע על כך שאדם בשם גאסם סברי גילצ'לן הגיע למדינה כשהוא נושא דרכון בולגרי שהתגלה מאוחר יותר כמזויף, כך אמר המקור.

ב-27 במאי, בשנה שעברה, האיש נעצר על ידי הרשויות באינדונזיה בנמל התעופה הבינלאומי סוקרנו-האטה רגע לפני היציאה לקטאר. החשש של התיאלנדים הוא מפני רשת ריגול איראנית שנמצאת בתיאלנד ומתכננת לפגוע בישראלים, לאחר שהאיראנים השמיעו בימים האחרונים מספר איומים נגד ישראל בגין מותם המסתורי של כמה בכירים ממשמרות המהפכה.

מפקד המשטרה הלאומי, פול סוואט ג'אנגיודסוק | צילום: משטרת תאילנד המלכותית.

על פי הדיווח ביום ראשון בתאילנד, האיש שנעצר בשנה שעברה, אמר למשטרה כי השתמש בדרכון מזויף כדי להיכנס למדינה. משטרת אינדונזיה גילתה שהוא נכנס למדינה יותר מ-10 פעמים באמצעות מסמכים מזויפים, ובית המשפט גזר עליו שנתיים מאסר בגין העבירות. משטרת אינדונזיה גילתה גם, כי לאיש היו 11 טלפונים ניידים, וטאבלט אחד, מספר כרטיסי סים ומזומן רב, כך הוסיף הגורם.

בבדיקה בטלפונים הניידים שלו נמצאו שמות של כמה מוסלמים תאילנדים, אמר המקור, והוסיף כי הרשויות באינדונזיה מאמינות שגילצ'לן הוא מרגל מאיראן. לאחר חקירה נוספת, גילצ'לן אמר למשטרה כי קיבל מספר מטלות על ידי דיפלומט איראני לשעבר במלזיה לפעול כמרגל הן שם והן באינדונזיה מספר פעמים. גילצ'לן והדיפלומט לשעבר ביקרו בתאילנד מספר פעמים, ופגשו גם מוסלמים תאילנדים שיעים בולטים בעלי קשרים הדוקים עם איראן.

מפקד משטרה תאילנד איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד