י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

הגר"ע יוסף מבקש לפעול למען בנו • הגראי"ל: "תסייעו לרב יצחק יוסף"

היו נכונים לשלושת ימים: הגר"ע יוסף פועל אישית למען בחירתו של בנו, הרב יצחק, לכהונת הרב הראשי • אלי ישי מבהיר: "אין לשמועות לפיהן אני תומך ברב בוארון שחר. אני פועל כפי הוראת מרן" • הגראי"ל שטיינמן נרתם אף הוא לסייע לגר"ע: הורה לח"כי דגל לפעול למען בחירתו של הרב יצחק יוסף

אלי ישי עם הרב יצחק יוסף. "פועל למענו"
אלי ישי עם הרב יצחק יוסף. "פועל למענו"

הבחירות לרבנות הראשית הולכות ומתקרבות והמועמדים פועלים במרץ לצבירת תמיכה: הגר"ע יוסף פועל אישית בעד בנו הגר"י יוסף, עליו הכריז רק לאחרונה כמועמדו לכהונת הרב הראשי הספרדי. הגר"ע פנה בעצמו לחברי כנסת מש"ס וביקשם לפעול בקרב חברי הגוף הבוחר להצביע בעבור בנו.

הגר"ע יוסף פנה גם ליו"ר ש"ס המודח, ח"כ אלי ישי וביקש ממנו כי יפעל לטובת מועמד המפלגה. בשיחה עם 'בחדרי חרדים' אומר ישי כי הוא פועל במרץ, "על פי הוראת הרב", עבור בחירת הרב יצחק יוסף, וכחלק מכך עורך שיחות טלפוניות ומדבר אישית עם חברים בגוף הבוחר. לדבריו, לשמועות אותן מפיצים במטה הרב בוארון לפיהן הוא כביכול תומך בהם – אין כל שחר.

"אני פועל בכל הכוח לבחירת הרב יצחק, על פי הוראת מרן", אמר.

בתוך כך, הרב שמואל אליהו, מבכירי הזרם התורני בציונות הדתית, נערך לעתירה שמוגשת נגדו בבג"ץ. בתשובה שמסר באופן רשמי לבית המשפט העליון כתב: "העתירה היא ניסיון לעקר את התהליך הדמוקרטי באמצעות החלטה שיפוטית". לטענתו, העתירה מתבססת על קטעי עיתונים שהוצאו מהקשרם ואותם הוא מכחיש.

לקראת הדיון מחר (שני) בבג"ץ בעניינו, עשרות רבנים חתמו על מכתב תמיכה, בו כתבו: "הרב שמואל אליהו שליט"א, תלמיד חכם ואיש אשכולות המקדיש את חייו למען עם ישראל, מתוך מסירות נפש עצומה, אהבה ומאור פנים לכל אדם באשר הוא. מתוך רצון לחבר את ישראל לתורה ולאביהם שבשמים ולאחד בין הפלגים השונים שבעם".

הבחירות לרבנות הראשית יתקיימו בי"ז אב, יום רביעי הקרוב, לאחר מערכה רווית מתחים ופרשיות. על כהונת הרב הראשי האשכנזי מתמודדים: הרב דוד לאו, הרב דוד סתיו, הרב יעקב שפירא והרב אליעזר איגרא. על כהונת הראשון לציון הרב הראשי הספרדי מתמודדים הרב יצחק יוסף, הרב ציון בוארון, הרב יהודה דרעי, הרב ד"ר רצון ערוסי והרב שמואל אליהו.
ישי הגרע יצחק יוסף שמואל אליהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד