י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
המטרה: לדחות הבחירות

המסר של סער: מהלך לניקוי שמו ומניעת בחירות בכל מחיר \\ פרשנות

סער רואה את מצבו הפוליטי המדשדש סביב אחוז החסימה ומבין כי ימיה של הממשלה ספורים ופותח במהלך שיביא לניקוי שמו, כמי שספג מחיר אישי קשה מהצטרפות לממשלה | כך גדעון סער יעשה כל דבר כדי לדחות את מועד הבחירות שעלולות להביא לסיום דרכו הפוליטי | פרשנות 

המסר של סער: מהלך לניקוי שמו ומניעת בחירות בכל מחיר \\ פרשנות
גדעון סער צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

יש שני סוגי משברים פוליטיים, האחד הוא הפוליטיקאי שמנסה להביא הישג או למנוע חקיקה (דוגמת מיכאל ביטון). השני הוא הפוליטיקאי שמנסה באמצעות המשבר להעביר מסר או לפתוח במהלך פוליטי, והמשבר בו הוא נוקט, הוא רק התירוץ או הסולם כדי לפתוח בהליך.

עושה רושם שמשבר תקנות יו"ש  והאיום של גדעון סער על הקואליציה הוא מהסוג האחרון, לא מופקע שסער בתוך תוכו מעדיף שהתקנות אכן לא יאושרו במליאה והוא יוכל להמשיך במהלך הפוליטי בו הוא פתח, שחלקו השני הוא קיום המו"מ מול הליכוד שהא כל כך מתעב את העומד בראשה.

בואו יחד נכנס לראש של גדעון סער, מחד הוא מבין כמו שאר השותפים כי ימיה של הממשלה ספורים, ומאידך רואה את מצבו הפוליטי, השקעה שיורדת לטמיון, הוא השותף היחיד שמשלם מחיר אישי על הצטרפותו לממשלת לצד רע"מ ומרצ.

במהלך של סער הוא פותח הליך שיוקם מעמדו לקראת בחירות שאליהן הוא בכלל לא מוכן בשלב זה, סער יעשה הכל כדי למנוע בחירות, והכל זה כולל ממשלה לצד הליכוד ואפילו העומד בראשה בנימין נתניהו איתו הוא מנהל מגעים בעקיפין.

סער מבקש באמצעות הפלת תקנות יו"ש להעביר מסר חד וברור לבחוריו, כן כן, ממשלה תחת הנאשם (שהתיק שלו מתפורר אט אט) מסוכנת ורעה, אך ממשלה לצד סיעת רע"מ מסוכנת עוד יותר, תראו איך הם מסרבים לתמוך בתנאי בסיסי של העברת תקנות יו"ש.

בניגוד לבני גנץ שמיקד את הקמפיין שלו בחוק ממדים ללימודים מול האופוזיציה, סער ממקד אותו בתוך הקואליציה, כי ככה זה נראה כשכל אחד בוחר את האויב שלו, סער מעוניין בנפילת החוק שאמנם לא תשפיע מייד על קיום הקואליציה אך תאיץ את המו"מ עם הליכוד מה שיביא לסיום דרכה של ממשלת בנט ולפיד. 

גדעון סער בחירות ארי קלמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד