ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
דריכות שיא

תקווה חדשה במסר מאיים לרע"מ; יביא לסיום דרכה בקואליציה

הכנסת פותחת היום שבוע נוסף במושב הקיץ כשעל הפרק סאגת חוק 'תקנות יהודה ושומרון', אותו העלו על הפרק מפלגתו של סער, לצד איומים על המתנגדים - בפירוק הקואליציה | ברע"מ טרם החליטו כיצד לנהוג והחשש העיקרי הוא מאי-משמעת סיעתית. בדרך להישג אופוזיציוני נוסף?

תקווה חדשה במסר מאיים לרע"מ; יביא לסיום דרכה בקואליציה
בנט וסער במליאת הכנסת צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

במערכת הפוליטית דרוכים לקראת יום החקיקה שיפתח בשעה 16:00 במרכזו יעמדו תקנות יו"ש שעלולות להביא לסיום דרכה של הממשלה, זאת אחרי שבפניהם ניצב אולטימטום משר המשפטים גדעון סער כי אי העברת התקנות משמעותה סירוב של השותפות להמשיך את השותפות בקואליציה.

המכשול העיקרי הן סיעות רע"מ ומרצ, בסירוב האופוזיציה לתמוך בחקיקה ממשלתית נדרשת תמיכה מצד כל הקואליציה כולל תקווה כי ח"כ עידית סילמן שעד כה טרם הרימה את ידה נגד הממשלה, תמשיך במדיניות זו.

ברע"מ כמו גם ח"כ רונאווי זועבי טרם הכריעו כיצד יצביעו. אחר הצהרים יתכנסו לדיון משותף בסיומו תתקבל ההכרעה, שכלל לא בטוח כי כל חברי רע"מ יהיו שותפים לה. באופוזיציה סימנו את ח"כ מאזן גנאים שמי שעשוי להימנע או להתנגד.

באופוזיציה פועלים מול חברת הכנסת עידית סילמן שתצביע לראשונה נגד הקואליציה ובכך התקנות יפלו גם אם הקואליציה כולה תתגייס להעברת התקנות, למרות שבכך היא מסתכנת בהכרזה כפורשת ואז לא תוכל לקבל שיירון בסיעת הליכוד כפי שהובטח לה.

בכירים בתקווה חדשה איבדו את הסבלנות והעבירו מסר חד ונוקשה לקואליציה, "אם חוק תקנות יהודה ושומרון לא יעבור - זה סוף הדרך של הסיעה הערבית רע"מ - בקואליציה". מנגד, ח"כ מאזן גנאים אמר הבוקר בראיון "אם הממשלה מתפרקת זו תהיה הבעיה של גדעון סער ונפתלי בנט".

בינתיים, שתי חברי כנסת אובחנו הבוקר כחיוביים לקורונה, חברת הכנסת אורית סטרוק מהאופוזיציה וחבר הכנסת אלון טל מהקואליציה שניהם יקוזזו, כך גם יו"ר הכנסת מיקי לוי שיושב שבעה על אחותו יקבל קיזוז.

קשה לנחש איך תסתיים ההצבעה הקריטית הזו שתעבור או תיפול על חודו של קול או בתוצאה של תיקו שתפיל את החוק גם כן, לא ברור איך ומתי הפלת החוק תשפיע על הקואליציה, אך העברתו תהיה ללא ספק הישג משמעותי עבור הקואליציה שתמשיך להתנהל לפחות עד למשבר הבא.

קואליציה קיזוז יוש מפלגת רע"מ מפלגת תקווה חדשה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד