כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
אווירה של מצוינות

שני הגדולים: המסלולים המבוקשים ביותר בעולם התעסוקה, מעכשיו מותאמים לנשים חרדיות

קטן, קהילתי, ועם שם שיצא למרחוק: הקמפוס החרדי של אוני' בר-אילן מגדיר מחדש את לימודי התואר • יצאנו לבדוק את טיב השמועות, חזרנו עם בשורה • המיקום הגיאוגרפי הנגיש הוא מראה למתרחש בקמפוס: מצוינות לימודית נגישה לתלמידה החרדית

שני הגדולים: המסלולים המבוקשים ביותר בעולם התעסוקה, מעכשיו מותאמים לנשים חרדיות
לימודים אקדמאים לנשים צילום: פיקסביי

ראש המדור החרדי באוני' בר-אילן קיבלה את פנינו בחיוך. "אני קוראת לקמפוס 'קמפוס הבוטיק של אוני' בר-אילן", היא מזמינה אותנו להסתובב קצת בקמפוס. אנחנו נושמים את האווירה, וזה לגמרי בוטיק. כל אחת בצוות מכירה כל תלמידה לעומק. ברכות שלום וחיוכים מכל עבר, לצד התעניינות כמו "איך היה במבחן אתמול"? ואפילו "״איך מתקדמות ההכנות לחתונה"? קמפוס בוטיק, אכן כן.

שני מסלולי הלימוד שמציע הקמפוס הם בתחומים החמים ביותר בעולם התעסוקה: פסיכולוגיה ולימודי המידע.

"חשבנו גם על העבודה, ולא רק על הלימודים", ממשיכה נ', ראש המדור. "עבודה בתחומי פסיכולוגיה ותכנות, מתאימה לאורח חייה של האישה החרדית, ומאפשרת חיי משפחה איכותיים - הערך החשוב ביותר לתלמידות שלנו".

 תואר בלימודי המידע -  המקצוע המבוקש ביותר בהייטק

לראשונה פותח הקמפוס החרדי תואר ללימודי מידע, המכשיר את הלומדות ישירות לתעסוקה בעולם ההייטק. דבר ידוע הוא שתלמידי המחלקה למדעי המידע של האוני', בעודם בשנה השנייה ללימודיהם, כבר מבוקשים על ידי חברות ההייטק המשוועות לידיים עובדות. למרבה ההפתעה תנאי הקבלה לתואר אינם כוללים ידע קודם במחשבים. כל הידע הדרוש נלמד בתואר עצמו.

בהשוואה לתואר במדעי המחשב, בו מוקדש נפח נכבד לידע תיאורטי-אלגוריתמי, התואר בלימודי המידע הוא מעשי: לתכנת בפועל. "יש כאן הרבה חשיבה על פרקטיקה, לצד ההשקעה ברמה הלימודית". יש אפשרות כמובן להמשיך לתואר שני, אבל כבר לאחר שלוש שנות לימודים ניתן לפתוח בקריירה מזהירה.

התואר כולל את כל תחומי המידע. אם זה תכנות, Big Data, סביבת WEB, Data Science ופיתוח אפליקציות. תחומים נוספים הם בנייה ואחזקה של אתרים , טיוב נתונים ושיווק דיגיטלי.

מבין בעלי תואר המתמודדים על משרות בעולם ההייטק,  קיימת עדיפות למי שעברו הכשרה ספציפית במדעי המידע. "הבוגרים שלנו הם המבוקשים ביותר בשוק", מצהירים בקמפוס בסיפוק, "לאחר שהמחלקה למדעי המידע של אוני' בר-אילן זכתה לדירוג 76 בדירוג שנחאי העולמי". מסתבר שהשילוב בין סגל מבריק לבין תוכנית לימודים דינמית, שמתחדשת כל העת, יוצר מצוינות בעלת שם עולמי.

אפשרויות ההשמה מגוונות, וכוללות את התחומים החמים ביותר במשק, שמבטיחים משכורות מכובדות ומקפצה לתפקידים ניהוליים. הנפח העיקרי של המעסיקים מגיע מחברות הייטק מובילות, אבל לא רק. בוגרות התואר תוכלנה להשתלב בחברות וארגונים העובדים עם מערכות מידע גדולות, כמו רכבת ישראל, משרדים ממשלתיים, ועוד.

תואר בפסיכולוגיה - דרושות: פסיכולוגיות חרדיות

אין זה סוד כי קיימת מצוקה של אנשי מקצוע טיפוליים, בחברה בכלל ובמגזר החרדי בפרט. "התואר בפסיכולוגיה הוא תחילת הדרך המקצועית לאלו הרוצות להשתלב בתחום הטיפולי לענפיו השונים", כך אומרים לנו בקמפוס החרדי. "הוא מיועד לאלו שאינן מתפשרות על איכות לימודים מהשורה הראשונה".

התואר הוא יוקרתי ועם זאת מאתגר, אך הקמפוס מעניק את כל הכלים להצליח - וגם להנות בדרך. בסך הכל, זהו תואר נגיש, המאפשר גם לעבוד במקביל.

רק התחלנו את ההרשמה ואנחנו כבר בביקושים עצומים.

הבוגרות ממשיכות לתארים הרלוונטיים: פסיכולוגיה קלינית, שיקומית וחינוכית, או לתחומי מחקר כמו מדעי המוח ומדעי הקוגניציה.

"הבוגרות של הקמפוס החרדי מתקבלות לתארים שניים יוקרתיים", מספרת לנו ראש המדור בהתרגשות, "כשאחוזי ההצלחה גבוהים יותר מאשר במחלקה הכללית לפסיכולוגיה איך זה קורה? ליווי אישי, המלצות מחקריות מסגל המרצים, הכנה ייעודית למתאם - והמון המון השקעה ואכפתיות.

 נשענים על האוני', נהנים מהקמפוס

להיות תלמידה באוני' יוקרתית, זה להגיע למצוינות. ללמוד בקמפוס קטן וקהילתי, זה ליהנות מאווירה אישית. הקמפוס החרדי לנשים של אוני' בר-אילן הוא המפגש האולטימטיבי בין השניים.

"יש תחושה של ערבות הדדית בין הצוות והתלמידות. ההצלחה של כל אחת היא מטרה משותפת לכולנו".

כדי להגיע להצלחה הזו, מספק הקמפוס מעטפת תמיכה: משיעורי עזר ושיעורי תגבור, דרך אבחונים מסובסדים ללקויות למידה ושירותי ייעוץ לתלמידה. העומדות בתנאי הקבלה יהנו מאוירה תומכת, לבבית ואישית.

גם במישור הלימודי מורגשת האווירה החרדית. "בפסיכולוגיה, למשל, הנושאים הנלמדים מלווים בדוגמאות רלוונטיות מהעולם החרדי". מעבר להגשה אין שום הבדל, התכנים זהים והרמה הלימודית נשמרת.

 ממשיכים במסורת, פתוחים לחדשנות

מאז נוסדה ב-1955 הייתה אוני' בר-אילן לגוף בולט בנוף מוסדות הלימודים לתואר בישראל. לצד האווירה המסורתית המורגשת בה, האוני' היא חוד החנית של חדשנות לימודית. כחלק מהחשיבה החדשנית חרטה האוני' על דגלה חווית לימודים מעשית ופעילה.

תלמידות הקמפוס, בשני המסלולים, נהנות מלמידה ממוקדת. התנסות מעשית בפסיכולוגיה או בהייטק, מעניקה כלים שרק הניסיון מספק. מדובר בהרבה מעבר לידע תיאורטי! כך נראית השכלה חדשנית, שיוצרת את דור העתיד של בעלי התואר בישראל.

השאירו פרטים למידע אודות המסלולים המיוחדים>>>

קמפוס חרדי בר אילן אקדמיה לחרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד