ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
תקלה במערכת הבלמים

ענקית רכבי היוקרה הודיעה על ריקול של מיליון מכוניות

בשל תקלה במערכת הבלמים יצרנית הרכב הגרמנית מבצעת ריקול לכמיליון רכבים | מרצדס תאתר את בעלי הרכבים המסוכנים, תבדוק את רכביהם ותחליף להם את החלקים הפגומים במקרה הצורך

ענקית רכבי היוקרה הודיעה על ריקול של מיליון מכוניות
אילוסטרציה צילום: pixabay

יצרנית הרכב הגרמנית מרצדס מבצעת ריקול של כמעט מיליון רכבים ברחבי העולם, בשל חשש לתקלה במערכת הבלמים. במהלך סוף השבוע מסרה החברה, כך על פי הדיווח ב-N12, כי תיצור קשר עם בעלי הרכבים שבבלמים שלהם עלולה להתפתח קורוזיה מוגברת.

הריקול מתייחס ללא פחות מ-993,407 רכבים, מתוכם 70 אלף בגרמניה. מהחברה נמסר כי מדובר ברכבים שיוצרו בין 2004 ל-2015 והם חלק מסדרות ML ו-GL של הג'יפים והמיני-ואן R-קלאס. מרצדס הבהירה שהיא מתחילה בריקול באופן מידי ושהתהליך יכלול בדיקה של הרכבים והחלפת החלקים הפגומים במידת הצורך.

"מצאנו שבחלק מהרכבים הללו מגבירי הבלמים יכולים להיות מושפעים מקורוזיה מוגברת", מסרה החברה. "זה אפשרי שתמרוני בלימה חזקים במיוחד יגרמו לנזק מכני במגביר הבלם. במקרים נדירים אלו זה לא יהיה אפשרי להאט באמצעות בלם השירות. כך הסיכון לתאונה או לפגיעה יוגבר".

החברה ביצעה ריקול בהיקף דומה בפברואר אשתקד בשל ליקויי בטיחות במערכת שיחות החירום. המערכת, שאמורה לשלוח מיקום של הרכב לרשויות במקרה של תאונה, שלחה מיקומים שגויים. מכיוון שבאיחוד האירופי יצרניות הרכב מחוייבות בהתקנת מערכת כזו מאז 2018, החברה הודיעה על ריקול, אך תיקון הפגם בתוכנה נעשה באופן אלחוטי.

מרצדס ריקול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד