כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
תיק 1,000

פילבר לעו"ד חדד: "נתניהו התערב בתקשורת מאידיאולוגיה"

עו"ד עמית חדד, המייצג את ראש האופוזיציה בנימין נתניהו בפרשת 2000 ו-1000, חוקר היום את עד המדינה פילבר, בנוגע ליחסי נתניהו וארנון מילצ'ן, שנתניהו מואשם בקבלת טובות הנאה ממנו במסגרת תיק 1000

פילבר לעו"ד חדד: "נתניהו התערב בתקשורת מאידיאולוגיה"
נתניהו ועו"ד עמית חדד בביהמ"ש צילום: פלאש 90

בבית המשפט המחוזי בירושלים החלה הבוקר (שני) חקירתו הנגדית של עד המדינה, מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר שלמה פילבר, על ידי עורך הדין עמית חדד, סנגורו של יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו. עד לשלב זה נחקר פילבר על ידי עורך הדין בעז בן צור, ונשאל על ידיו על חקירתו בתיק 4,000. עו"ד חדד, לעומת זאת, מתמקד בחקירה הנגדית בתיק 1,000.

חדד ביקש לחקור את פילבר בנוגע ליחסי נתניהו וארנון מילצ'ן, שנתניהו מואשם בקבלת טובות הנאה ממנו במסגרת תיק 1000. "בחקירה הראשית סיפרת שמילצ'ן היה אחד החברים הקרובים של נתניהו", אמר חדד. פילבר אישר, והוסיף כי "הקשרים של נתניהו קשורים בסוף גם לעבודה שלו. אלה האנשים שאיתם הוא עושה אתנחתות חברתיות קלות. אני לא זוכר אנשים כאלה באינטנסיביות".

פילבר תיאר כי הקשר בין נתניהו למילצ'ן כחריג בקרבתו ואמר כי אינו מכיר עוד קשר כזה מצד יו"ר האופוזיציה. לדבריו, "היה לו נוח להיבלע בביתו של מילצ'ן, לנקות את הראש, הוא היה משחק כדורגל עם הילדים של מילצ'ן. בהחלט היה שם פאן חברי". הוא ציין כי גם שרה נתניהו הייתה שותפה לחברות, וכך גם אנשי לשכתו של נתניהו.

פרקליטו של נתניהו, עו"ד עמית חדד בבית המשפט. צילום: Arie Leib Abrams/Flash90

עו"ד חדד שאל את פילבר על הלחצים שהפעילו החוקרים. "כשאתה סוטה מאיזושהי תזה, נכנסים לדריכות ומנסים להחזיר אותה אליה?" פילבר אישר את דבריו ואמר כי חוקרי המשטרה ניסו להחזיר אותו לתלם, כהגדרת חדד, כשתיאר אווירה חברית בין נתניהו למילצ'ן. "זה היה הרבה מאוד, כמעט תמיד", הוא תיאר בתשובה לדברי הסנגור על שאלה שהופנתה אליו מצד החוקר, "למה היה חשוב לך לומר את זה עכשיו". חדד טען כי תיאור החברות בין השניים "הרס את התזה, (כיוונו) שתספר את הסיפור כמו שהם רוצים שתספר אותו".

פילבר אישר כי הבהיר לארנון מילצ'ן כי אין לו סמכות כמנכ"ל משרד התקשורת לאשר מיזוג בין רשת לקשת, שהעד היה מעוניין בו. בשיחה בינו לבין רביב דרוקר שנתפסה בהאזנת סתר נשמע פילבר אומר למילצ'ן: "אני מראש אמרתי לו, ארנון תדע לך אני אין לי סמכויות, כי הסמכויות הן של המועצות, אני אומר לך גם אנחנו לא הולכים לשנות שום רגולציה, הרגולציה הקיימת תסתדר איתה. זהו".

פילבר אמר כי נתניהו ביקש שישתתף בפגישה עם מילצ'ן, ותיאר את תפקידו כ"מקור הידע" בשיחה בתור מנכ"ל משרד התקשורת, ושיספק ייעוץ מקצועי הנוגע למיזוג רשת-קשת. ראשת ההרכב רבקה פרידמן פלדמן שאלה אם "זה לא היה לך מוזר" כשהתבקש להגיע כמנכ"ל משרד לייעץ לגוף פרטי, ופילבר השיב: "השר נתניהו לא היה מצוי בפרטים, אז הוא אמר לי 'שב עם מילצ'ן, תסביר לו'". הוא ציין כי היה למילצ'ן יועץ משפטי ש"לא היה מומחה גדול בתחום, הוא היה יותר איש אמונו ונציגו למשא ומתן".

חדד טען כי פילבר השתתף בפגישה כאיש אמונו של נתניהו, ולא בכובעו כמנכ"ל משרד התקשורת. העד השיב: "אני לא יודע להיכנס לראש של נתניהו. היה ברור שהוא ממנה אותי כדי שאטפל בשוק המדיה, אז אך טבעי שכשעוסקים במדיה הוא יזמין אותי".

חדד המשיך לחקור את פילבר בנוגע ללחצים שהופעלו לסגירת ערוץ 10 בשנת 2014, שלטענת הפרקליטות נתניהו היה מעורב בהם. "שמעתי שיחות לא פעם ולא פעמיים שיחות על ערוץ 10 אבל למרות רצונו זה לא קרה", אמר פילבר. "היה צורך בחקיקה, הייעוץ המשפטי התנגד והרשות השניה התנגדה". לדבריו, הוא שמע על הנושא במהלך קמפיין הבחירות. "עשינו סקר תוך כדי הקמפיין כדי להבין איך אירוע כזה, של סגירת ערוץ 10, ישפיע על הבחירות".

חדד הציג קטע מראיון עם אווה מדז'יבוז', שהייתה יו"ר הרשות השנייה באותה תקופה, שסיפרה איך היא עמדה בלחצים לסגור את ערוץ 10, כדי להראות את העצמאות של מדז'יבוז', והדגיש כי לנתניהו כשר התקשורת לא הייתה סמכות להנחות את הרשות השנייה כיצד לפעול. "אתה לא מפעיל שום סמכות, כי אין לך סמכות?", שאל חדד. פילבר אישר והוסיף, "אין לי סמכות פורמלית, אני לא יכול להנחות אותם, אני כן הייתי איש הקשר, הנציג, הזרוע הארוכה בין השר ובין המועצות, במועצת הכבלים והלוויין זה היה יותר אינטנסטיבי. ברשות השנייה פחות, אבל ככל שהיה, זה אני. בסוגיה הזו לא היה שום קשר, לא הייתה לי אינטראקציה ישירה עם יו"ר הרשות השנייה".

חדד ביקש לבסס את קו ההגנה כי נתניהו דחף את המגעים עם מילצ'ן מתוך מניעים אידיאולוגיים, לגוון את שוק התקשורת, ולא בגלל טובות ההנאה שהוא קיבל. "המסירות שלך לנושא הזה לא הייתה למילצ'ן, זה לא משנה אם מילצ'ן רוצה להשקיע או פלוני", אמר. פילבר הסכים, "כן, זו הייתה סוג של שליחות שלי בתפקיד שקיבלתי על עצמי. כל סוגיית גיוון שוק התקשורת".

חדד שאל את פילבר בנוגע לתיאור שלו בחקירה הראשית, על יחס מיוחד שניתן למילצ'ן. פילבר הבהיר שהוא התכוון לכך שכשנתניהו מבקש ממנו לטפל בנושא, הוא מעלה זאת לראש סדרי העדיפויות. "ה-VIP מתבטא בכך שאם ראש הממשלה קורא לך לבוא לבית ינאי אז אתה מבטל פגישות ומגיע", הסביר. "ה-VIP שלי הוא כשאני נוסע לבן אדם, עוקב אחרי הדברים, בגלל שזו בקשת השר. זה לא במסגרת הטיפול השוטף שלי".

 

שלמה פילבר עד המדינה משפטו של בנימין נתניהו תיק 1000 עו"ד עמית חדד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד