כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
בשל שנת השמיטה

חשש בקרב מורי הוראה: כאוס בשוק האתרוגים

מורי הוראה מודאגים ממחסור צפוי ומעליית מחירים עצומה בשוק האתרוגים לקראת חג הסוכות, בעקבות שנת השמיטה. פוסקי ההלכה יושבים על המדוכה ומחפשים פתרונות הלכתיים כדי למנוע את הכאוס

חשש בקרב מורי הוראה: כאוס בשוק האתרוגים
אתרוגים צילום: פלאש 90

גדולי ישראל ופוסקי ההלכה בישראל מתחבטים בחודשים האחרונים כיצד להיערך לחג הסוכות הקרוב, שייחגג לאחר שנת שמיטה, במהלכה היה אסור לגדל אתרוגים בצורה רגילה, כמדי שנה ושנה.

בעקבות שנת השמיטה, מגדלי האתרוגים מדווחים על מחסור צפוי באתרוגים לקראת חג הסוכות. "בשל שנת השמיטה ובשל האקלים הישראלי השנה ייתכן שנראה בחודש תשרי תשפ"ג מחסור עצום בשוק האתרוגים. רבבות אלפי ישראל יבקשו להשיג את האתרוגים המהודרים ביותר, אבל צפויים להיות פערים גדולים בין ההיצע לביקוש".

מומחים בשוק האתרוגים מסבירים בשיחה ל'בחדרי חרדים' כי ישנה בעיה נוספת שעלולה להקשות על הקונים, והיא נעוצה בעובדה שאתרוגים אינם נמכרים לציבור החרדי בלבד – אלא לכל הציבור הדתי והמסורתי בישראל. כלומר, מיליוני אזרחים יבקשו ויחפשו אחר אתרוגים במסגרת זמן של מספר שבועות בודדים. מה שעשוי להגדיל את יותר את הפערים בין ההיצע לביקוש ויגרור עליית מחירים כבדה מנשוא.

"יוקר המחיה עומד השנה בראש סדר היום. אנשים נאנקים תחת עול פרנסת המשפחה כשמנגד, הגורמים הרלוונטיים, כך נראה, אינם עושים מאומה למנוע זאת. הישנות סאגת עליית מחירים כזאת בחודש תשרי העמוס בחגים והוצאות בלתי פוסקות – תגרום לכאוס ציבורי חסר תקדים", מסביר אחד המומחים ומסיק: "אין מנוס מלמצוא פתרון שיגדיל את ההיצע בשוק האתרוגים לקראת חג הסוגות".

מורי ההוראה בישראל דנים בחודשים אלו בעניין מורכב זה וחושבים על פתרונות שימנעו מחסור צפוי וכאוס ציבורי עצום. אחד הפתרונות הבולטים העולה בימים אלה על שולחנם של פוסקי ההלכה הגדולים, הוא יבוא המוני של אתרוגים מחו"ל ללא חשש שמיטה.

אחד המשווקים הבולטים בתחום האתרוגים המרוקאיים, "בענעדיקט אתרוגים", מספר ל'בחדרי חרדים' כי לאור בקשה מיוחדת של גדולי ישראל ומורי הוראה, בימים אלו נערכים ליבוא המוני וחסר תקדים של אתרוגים מהזן המרוקאי הידוע. "יבוא האתרוגים צפוי לתת מענה הולם לחשש ממחסור וכאוס ויוזיל את המחירים לקראת חג הסוכות".

אתרוגים שנת השמיטה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד