י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
לאחר 80 שנה

שני ספרי תורה עתיקים שרוכלים העמידו למכירה הובאו ארצה

מידע שהעביר מורה דרך בפולין על שני ספרי תורה עתיקים שהועמדו למכירה, הוביל לכך שספרי התורה ניצלו והגיעו לארץ. לאחר 80 שנה שהיו בידיים פולניות, הגיעו הספרים לישראל. אחד האנשים שזכו לשאת אותם בזרועותיו, הוא ניצול שואה ובעבר צייד נאצים

שני ספרי תורה עתיקים שרוכלים העמידו למכירה הובאו ארצה
ספרי התורה צילום: הרב יוסף לין

מידע שהעביר מורה דרך בפולין על ספרי תורה עתיקים שפולנים העמידו למכירה, הוביל לכך שספרי התורה ניצלו והגיעו לישראל. הרב יוסף לין, משגיח בישיבת מכון יעקב ומייסד כנס יהודי בנושא פסיכולוגיה, שמע מאותו מורה דרך על הספרים וטס לעיירה בין ורשה ללובלין, שכבר שנים רבות אין בה יהודים. הוא נכנס לבית שבו היו ספרי התורה, בדק אותם, סיכם עם דיירי הבית על המחיר ושב לישראל כדי לגייס את הכסף, כך דווח ג'וש ארונסון ב'מעריב'.

ספרי התורה: צילום הרב יוסף לין

הרב יוסף לין סיפר ל'מעריב' "עבדתי שלוש שנים כדי להשיג את הכסף, עד שאחד התלמידים שלי שמע על כך ופתח בקמפיין ברשת, בתוך ימים ספורים הכסף גויס". בשבוע שעבר, לאחר 80 שנה שהיו בידיים של פולנים, הגיעו הספרים לישראל. אחד האנשים שזכו לשאת אותם בזרועותיהם הוא הרב יוסף לבקוביץ', ניצול שואה ובעבר צייד נאצים. הרב לין כתב: "מי האמין שספר תורה שנעלם במלחמה יוחזק שנים לאחר מכן על ידי ניצול שואה? ניסים אכן קורים. להיות חלק ממסע שארך יותר משלוש שנים זה זכות גדולה. אני מלא תודה לכל מי שעזרו להבאת ספרי התורה הביתה". 

ספרי תורה פולין לובלין ורשא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד