י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
זעם בעולם המוסלמי

גינויים נרחבים על העלבת הנביא מוחמד על ידי פקידים הודים

‏סוער ביחסי הודו והמוסלמים: אחרי ששני בכירים במפלגת השלטון של הנשיא מודי התבטאו נגד הנביא מוחמד. מדינות ערביות ואסלאמיות זעמו ושגרירי הודו זומנו לשיחות נזיפה. ברשתות החברתיות מככבות קריאות להחרים את הודו. שני הבכירים הושעו

מוסלמים: אילוסטרציה
מוסלמים: אילוסטרציה צילום: pixabay

ערב הסעודית ושאר מדינות המפרץ ומוסדות מוסלמיים גינו בחריפות את ההתבטאויות נגד הנביא מוחמד על ידי פקידים בכירים במפלגת השלטון בהודו, וחלקם דרשו לפעול על מנת "לשים קץ למעשי איסלאמופוביה כאלה". דובר ממשלת הודו, נופור שארמה, אמר את הדברים שהכעיסו את העולם המוסלמי במהלך ויכוח בטלוויזיה על הנביא מוחמד. סעודיה תיארה את דבריו של הדובר כ"מעליבים" וקראה "לכבד דתות ואמונות".

דובר משרד החוץ ההודי, ארינדם באגצ'י, אמר בהצהרה "ממשלת הודו מעניקה את הכבוד הגבוה ביותר לכל הדתות, הציוצים וההערות הפוגעניות המבזות אישיות דתית נעשו על ידי אנשים מסוימים. הם אינם משקפים, בשום אופן, את השקפותיה של ממשלת הודו. נגד אנשים אלה כבר ננקטו צעדים חזקים על ידי גופים רלוונטיים".

‏הסערה ביחסי הודו והמוסלמים הגיעה אחרי ששני בכירים במפלגת השלטון של הנשיא מודי התבטאו נגד הנביא מוחמד. מדינות ערביות ואסלאמיות זעמו ושגרירי הודו זומנו לשיחות נזיפה. ברשתות החברתיות קראו להחרים את הודו, שני הבכירים הושעו.

משרד החוץ של פקיסטן אמר כי לשגריר ההודי "נאמר שההערות הללו אינן מקובלות לחלוטין ולא רק שפגעו עמוקות ברגשותיהם של תושבי פקיסטן אלא של המוסלמים ברחבי העולם". כמו כן, נאמר לו כי פקיסטן "מצטערת על הפעולות המשמעתיות המאוחרות והסתמיות שנקטה ממשלת הודו נגד הפקידים האמורים, שאינן יכולות לשכך את הכאב שנגרם למוסלמים". הוא גם ביטא את "העלייה המדאיגה באלימות קהילתית ושנאה נגד המוסלמים בהודו".

דברי משרד החוץ הפקיסטני הכעיסו את הודו שלא מחבבת את פקיסטן גם בימים רגילים. בתגובה להצהרה ביום שני, שר החוץ ההודי, כי "האבסורד של מפר סדרתי של זכויות מיעוטים להגיב על היחס למיעוטים במדינה אחרת לא אבד על אף אחד. העולם היה עד לרדיפה המערכתית של מיעוטים כולל הינדים, סיקים, נוצרים ואחמדים על ידי פקיסטן, בעוד ממשלת הודו מעניקה את הכבוד הגבוה ביותר לכל הדתות, שונה לחלוטין מפקיסטן שבה מספידים קיצונים ובונים אנדרטאות לכבודם".

ביום ראשון האחרון זימנו קטאר, כווית ואיראן - שלוש מדינות עמן יש להודו קשרים הדוקים מזה עשרות שנים, כדי להביע את מחאתן נגד ההערות על הנביא מוחמד.

גם ערב הסעודית, אחד הקולות המשמעותיים בעולם הערבי, פרסמה הודעת גינוי. לממלכה הסעודית הצטרפה גם ממשלת אפגניסטן שבשליטת הטליבאן בהצהרה כי "האמירויות האסלאמיות של אפגניסטן מגנות בחריפות את השימוש במילות גנאי נגד נביא האיסלאם על ידי פקידים במפלגת השלטון בהודו", וקראו ל"ממשלת הודו לא לאפשר לקנאים כאלה להעליב את הדת הקדושה לאסלאם ולעורר את רגשותיהם של המוסלמים". גם בחריין וקטאר גינו בחריפות את דברי הפקידים ההודים.

זעם מוסלמי פקיסטן הודו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד