כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
"טרנד ה-M16"

בגלל 'חולצת ההסתה': פלסטיני בן 3 עוכב במחסום צה"ל

ילד פלסטיני בן שלוש ומשפחתו עוכבו במחסום צה"ל בגלל חולצה שלבש הילד ועליה צויר רובה M-16, הוא לא הורשה להכנס עד שיחליף את החולצה |  מדובר צה"ל נמסר כי "האירוע תוחקר ובעקבותיו חודדו הנהלים כי אין למנוע מעבר בנסיבות כאלו"

בגלל 'חולצת ההסתה': פלסטיני בן 3 עוכב במחסום צה"ל
הילד הפלסטיני שעוכב במחסום צילום: רשתות חברתיות

 ועכשיו הפרטים: יוסוף קבהא, ילד בן שלוש מהכפר אום א-ריחאן מערבית לג'נין הגיע אתמול אחה"צ עם משפחתו למחסום לבדיקת מכוניות. על החולצה שלו היה ציור של רובה M-16, חולצה פופולרית בתקופה האחרונה בשטחים. על פי הדיווח של נורית יוחנן, הילד אימו וסבו עוכבו במחסום במשך שעה, בגלל אותו ציור על החולצה, ובסופו של דבר בני משפחתו הסירו את החולצה משום ולטענתם נאמר להם שכל עוד הילד לובש אותה לא ייתנו להם לעבור.

מדובר צה"ל נמסר: מוקדם יותר היום הגיעה למעבר ״שקד״ משפחה פלסטינית שבנה לבש חולצה עם הדפס של כלי נשק. החיילת ששהתה במעבר הבחינה בחולצה ועיכבה את מעבר המשפחה עד לבירור. בתגובה לכך, אב המשפחה הסיר ביוזמתו את החולצה של בנו, והחליפה בחולצה אחרת.

האירוע תוחקר ובעקבותיו חודדו הנהלים לכלל החיילים והודגש כי אין למנוע מעבר בנסיבות כאלה. כל טענה ביחס לאלימות כביכול כלפי בני המשפחה והילד היא טענה שקרית.

טרנד החולצות שעליהם מצויירים רובים מסוג M16, החל בשטחים בחודש פברואר בעקבות חיסולה בשכם של שלושה מחבלים אשר היו אחראיים לשורה של פיגועי ירי לעבר כוחות צה"ל ואזרחים ישראלים - וכוונתו הצהרת תמיכה במאבק מזויין נגד ישראל.

בעיקר מאז הפיגועים שהתרחשו לאחרונה הטרנד הפלסטיני הפך למטריד ומאיים, משום שהחל לגלוש לתוך ישראל בעיקר במגזר הערבי. בשבועות האחרונים, התקבלו במשטרה תלונות רבות של אזרחים שהתרעמו על כך שפועלים ערבים מסתובבים ביישובים שונים ובמרכולים כשהם לובשים את החולצה.

התופעה מעוררת סערה לא רק ברחובות ובמרכולים, אלא גם הרשת נסערת מצילומים רבים של ערבים הלובשים את חולצות הרובה ערבים מהגולשים טוענים כי מדובר ב"הסתה לרצח" ומפנים את העניין לפתחה של המשטרה.

ב'ישראל היום' פורסם לפני מספר שבועות, כי באגף החקירות והמודיעין בוחנים ביחד עם גורמים משפטיים האם ניתן לנקוט באמצעי ענישה כלשהוא כדי לבלום את התופעה שבה תושבים במגזר הערבי לובשים חולצות שעליהם הדפס של רובה מסוג M16.

במשטרה טוענים כי במצב על פניו לא נראה שלבישת החולצה מהווה עבירה כלשהיא. עם זאת, הוסיף בכיר במשטרה, כי נבחן האם ניתן לכרוך את לבישת החולצה על רקע ארועי טרור בסל של עבירות ההסתה.

רובה הסתה לטרור מחסום צה"ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד