כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
שו"ת בנושא חינוך

"ההתארגנות בבוקר אורכת למעלה משעה! מה לעשות?"

מדור חינוך מיוחד ב'בחדרי' • עדנה גלבוע (PHD) משיבה להורים על שאלות חינוכיות ומציעה דרכי התמודדות עם אתגרים הצצים לכל הורה במהלך גידול הילד • והפעם: איך מקצרים את זמן ההתארגנות אחרי שלב הקימה בבוקר? • מוזמנים להשתתף ולשאול את המומחים שלנו

"ההתארגנות בבוקר אורכת למעלה משעה! מה לעשות?"
מגדירים זמנים ליום צילום: unsplash

שאלה:

אני אמא ל-4 ילדים ובכל בוקר אחרי שאני מצליחה להעיר את הילדים אנו נכנסים לשגרת בוקר מאוד לחוצה. הבנים  בגילאי 7-9 והגדולה בת 12 ויש גם תינוק בן שנתיים. התמרון של להכין אותם ללימודים ובמקביל להתמודד עם ההלבשה של הקטן הוא מסורבל עד בלתי אפשרי. הבנים ממש מתמהמהים עם ההתארגנות והבוקר הופך לסיוט עד שהילדים יוצאים, אשמח לעזרתכם.

תשובה:

שלום לך אמא יקרה.

שאלתך חשובה מאוד וקיימת בבתים רבים. הבוקר הוא הבסיס של היום וכשאנו או ילדינו יוצאים מהבית בלחץ או אחרי מריבה היום שלנו משתנה, וכך גם מצב הרוח הטוב פוחת.

אתן לך כמה טיפים בסיסיים להתארגנות קלה ויעילה בבוקר.

א. הבוקר תלוי מאוד בשעת שינה מותאמת גיל, כשילדים עייפים ההתארגנות שלהם הופכת לקשה מאוד. לכן חשוב שכל ילד ילך לישון בזמן הרצוי והמתאים עבורו.

ב. מטלות: במקרה הזה מומלץ לחלק לילדים מטלה או שתיים שיהפכו להיות חלק מתהליך ההתארגנות, לדוגמא מי אחראי על להזכיר לכולם לצחצח שיניים או להכין לסדר את המיטה, הילדים מרגישים כך אחריות והופכים להיות חלק חשוב בניהול הבית ומשגרת הבוקר.

ג. ארגון זמן: בשעות הערב כשכולם רגועים תנסי לארגן ישיבה עם כל הילדים ותקבעו שעות מסודרות (אפשר להשתמש בציור שעון ועליו המערכת) זמן לקימה מהמיטה, זמן להתארגנות וכך לכל ביצוע מטלה שעה מסוימת,
בנוסף תשתדלי לארגן כמה שיותר דברים מהערב כגון ביגוד לבוקר או אוכל לילדים.

בברכה עדנה גלבוע PHD ומפתחת שיטת נוירומוטוריקה

מוזמנים לשאול את המומחים של מכון 'נוירומוטריקה' בנושאי חינוך - החיסיון מובטח.

חינוך ילדים הפרעת קשב נוירומוטוריקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד