כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

הקמפים היהודיים בארה"ב עברו את השבת בחשיכה

שבת 'נחמו' עברה על אלפי יהודים חרדיים השוהים בערי קיט באזור ניו יורק ובקנדה בחשיכה • הסיבה: סערת רוחות וגשמים שפגעה בתשתית החשמל באזור • תיאור מחו"ל

תמונת ארכיון
תמונת ארכיון

שבת נחמו של השנה לא תשכח מזיכרונם של אלפי יהודים חרדיים השוהים בערי הקיט ובקמפים של ניו יורק וקנדה שנאלצו לעבור את השבת שהוגדרה כיום החם ביותר , ללא חשמל ללא מיזוג אוויר וללא מים.

חום כבד שורר בניו יורק ובקנדה מאז תחילת שבוע שעבר. שיא החום הכבד היה ביום שישי ושבת כאשר הטמפרטורות בשכונת בורו פארק בברוקלין העפילו למאה וחמש מעלות פארנהייט. במקומות רבים לווה החום הכבד ברוחות עזות וממטרים וסופות רעמים. מזג האוויר הסוהר כמו גם השימוש המוגבר בחשמל, יצרו ביום שישי הפסקות חשמל ארוכות באזורים שונים ברחבי ניו יורק ומחוצה לה. הנפגעים המיידיים מהפסקת החשמל היו אלפי המשפחות השוהות בקונטרי, בקמפים, ובבונגלוס. תושבים רבים באזור סאוז פולזבורג,וואדברן שבקטסקילס נאלצו לעבור חלק מהשבת ללא חשמל ללא מיזוג אוויר כל זאת כשבחוץ שורר חום כבד.

במונטריאול שבקנדה שרר חום כבד אשר לווה בסופות רעמים וגשמים עזים שגרמו לנפילת עצים עתיקים ולקריסת מערכת החשמל באזורי הקיט החרדיים, בהם קמפ "בירך משה "של סאטמר, והקמפ של בלז שנמצא במרחק עשרים דקות נסיעה.

מדריך בכיר בקמפ 'בירך משה' במונטריאול סיפר כי ביום שישי בשעה 2 בצהריים החלה סערת רוחות וגשמים, עצים קרסו בכל מקום וגם בכניסה לבונגלו שם נמצא הקמפ. העץ שקרס בכניסה לבונגלו היה עץ עתיק וקריסתו קרעה את הכבל הראשי של החשמל. העץ שנפל חסם גם את הדרך.

התוצאה היתה שהקמפ נותר ללא חשמל וללא מים. המים לקמפ ולכל הבונגלוס באזור מגיע ממשאבה חשמלית ששואבת את המים מהנהר הסמוך. נכנסנו קצת ללחץ התחלנו להרים טלפונים ולהפעיל לוביסט יקה.הרבה משפחות נסעו לבונגלוס אחרים שבו כן היה חשמל, הבעיה הייתה שאי אפשר לנסוע רחוק מחמת הכבישים שנסגרו לתנועה , ופקקי התנועה הכבדים שנוצרו בכל מקום.

בינתיים התארגנו לשבת מיוחדת –שבת ללא חשמל וללא מים בברזים. עד מהרה התברר לנו שבמבנה אחד בבונגלו יש חשמל ומים , מאחר והמבנה מקבל את החשמל שלו מחברה אחרת. ביום שישי בלילה קיימנו את התפילות במבנה שבו עדין היה חשמל ואת ארוחת השבת עשינו לאור נרות , הייתה אווירה מרוממת ביותר. לקראת סעודה שלישית הגיע אחד הגויים שעובדים בקמפ והדליק עבורנו כמה נרות והביא עימו מים. סיפר המדריך הבכיר והזכיר גם את הקמפ של בלז שנמצא במרחק של עשרים דקות נסיעה ואשר גם שם נותק החשמל. נכון להיום יום ראשון עדין לא הושב החשמל, לשאלה מתי ישוב החשמל אומר המדריך, אנחנו מקווים שהחשמל ישוב כמה שיותר מהר, אנחנו יודעים שהבעיה מסובכת מאחר וכמה רשויות מעורבות בעניין.

רשות הגנים צריכה תחילה להגיע ולטפל בעץ העתיק שנפל, ורק אחר כך תוכל חברת החשמל המקומית לטפל בכבל שנקרע, אומר המדריך.
חושך קטסקילס הרים ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד