י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
שתי פרשיות שונות

בכפוף לשימוע: ראש העיר יועמד לדין

הפרקליטות הודיעה לראש עיריית קריית מוצקין, חיים צורי, כי נשקלת העמדתו לדין בכפוף לשימוע בעבירות של לקיחת שוחד, הפרת אמונים, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, שיבוש מהלכי משפט ופגיעה בפרטיות, שביצע לכאורה בשתי פרשיות שונות 

בכפוף לשימוע: ראש העיר יועמד לדין
חיים צורי בקביעת מזוזה צילום: פייסבוק

מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה הודיעה, על דעת פרקליט המדינה, לבא כוחו של ראש עיריית קריית מוצקין, חיים צורי, כי נשקלת העמדתו לדין בעבירות של לקיחת שוחד, הפרת אמונים, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, שיבוש מהלכי משפט ופגיעה בפרטיות, שביצע לכאורה בשתי פרשיות שונות בין השנים 2008-2018, וזאת בכפוף לשימוע שייערך לו.

הודעה דומה מסרה היום הפרקליטות לשלושה חשודים נוספים בשתי הפרשיות, שבעניינם נמצאה תשתית ראייתית לכאורית להעמדתם לדין, בכפוף לשימוע, בעבירות דומות - כל אחד לפי חלקו.

פרשת השוחד: על פי החשד, בשנת 2017 צורי וחשוד נוסף יצרו קשר ונפגשו עם תושב קריית מוצקין שפרסם בפייסבוק פרסומים בגנותו של צורי ובגנות עיריית קריית מוצקין. אותו תושב היה פעיל בתנועת "רוח חדשה", שבראשה עמד צבי (ציקי) אבישר. במעמד הפגישה, התבקש התושב על ידי צורי והחשוד הנוסף, להסיר את הפרסומים שפרסם בגנותו של צורי בפייסבוק.

זאת, בתמורה לסידור עבודה לאותו תושב ולאשתו במסגרות של העירייה, תוך ניצול מעמדו של צורי לשם כך. עוד התבקש התושב ע"י השניים להעביר להם מידע מתוך הנעשה בפגישות הפעילים של תנועת "רוח חדשה" המתחרה בצורי ובסיעתו.

בהמשך לכך, חדל התושב מלפרסם פרסומים בגנותו של צורי בפייסבוק והעביר לצורי ולחשוד הנוסף במשך תקופה של כחצי שנה מידע על תנועת "רוח חדשה". בתמורה, סידר צורי עבודה לתושב ולאשתו.

בפרשה זו נשקלת העמדתם לדין של חיים צורי בצוותא עם החשוד הנוסף, בעבירות של לקיחת שוחד והפרת אמונים; ושל תושב קריית מוצקין בעבירה של מתן שוחד - והכל בכפוף לשימוע.

פרשת הפגיעה בפרטיות והשימוש במאגרי המידע: על פי החשד, ראש העיר צורי, באמצעות מעורבים נוספים, פעל בין השנים 2008-2018 לשימוש במאגר המידע של העירייה לצרכיו האישיים-הפוליטיים, תוך הסתייעות בעובדי עירייה, ועל חשבון כספי העירייה. צורי, ביחד עם אחרים, חשוד כי העביר מידע אישי ממאגר המידע של העירייה לשימושה של סיעתו "מוצקינטו" ולשימושו שלו בבחירות לרשויות המקומיות בשנת 2008 ו-2013. כן מיוחס לצורי חשד שמימן שירות של בניית מאגר מידע חדש עבור סיעתו "מוצקינטו", על יסוד בסיס הנתונים של העירייה, מכספי העירייה, תוך שימוש במצגי שווא כלפי הגזברית והיועץ המשפטי של העירייה. על יסוד מצג שווא זה, אישרו הגורמים הרלוונטיים בעירייה את המימון.

בפרשה זו נשקלת העמדתם לדין של חיים צורי וחשוד נוסף בעבירות של פגיעה בפרטיות, הפרת אמונים, קבלת דבר במרמה ושיבוש מהלכי משפט – והכל בכפוף לשימוע. התיקים נחקרו ביחידה הארצית לחקירות הונאה בלהב 443 של משטרת ישראל ביחד עם הרשות להגנת הפרטיות במשרד המשפטים.

 

חיים צורי העמדה לדין קרית מוצקין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד