י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הכנסת תתבקש לאשר

זהו סכום הקנס החדש לרוכבים ללא קסדה, עם נייד ובנת"צ

ועדת הכלכלה תדון מחר בבקשה של שרת התחבורה מרב מיכאלי לייקר את הקנסות הניתנות על עבירות תעבורה | השרה תבקש להטיל קנס של  1,500 שקל על סלולרי בנהיגה, 1,000 שקל לרוכב קורקינט ואופניים חשמליים ללא קסדה, עד 750 שקל לנהג שחונה וחוסם נת"צ

זהו סכום הקנס החדש לרוכבים ללא קסדה, עם נייד ובנת"צ
רכיבת אופניים צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90

בניסיון להרתיע נהגים לנסוע שלא כחוק, ועדת הכלכלה תדון מחר (שלישי) בבקשת שרת התחבורה, מרב מיכאלי, להגדיל את הקנסות על עבירות כמו שימוש בסלולרי בנהיגה והחמרת הענישה לרוכבי כלים חשמליים. עדיין לא ידוע כיצד יבחר להצביע יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ מיכאל ביטון (כחול לבן), בגין חילוקי הדעות בינו לבין שרת התחבורה, בנושא הרפורמה בתעריפי התחבורה הציבורית.

על פי הדיווח באתר 'ynet', המהלך הבולט ביותר מבחינת הנהגים הוא הגדלת הקנס על שימוש לא חוקי בסלולרי מ-1,000 ל-1,500 שקל, והעלאת הקנס על חנייה בנתיב תחבורה ציבורית מ-250 ל-500 שקל. על העבירה האחרונה יועלה הקנס מ-500 ל-750 שקל באזורים המוגדרים ככאלה המוטל בהם קנס מוגדל, בגלל ההפרעה הקשה שיוצרת חנייה כזאת לפעילות התחבורה הציבורית בנת"צ.

מבחינת משתמשי הכלים החשמליים, יוטל קנס אחיד בסך 1,000 שקל על רכיבה ללא קסדה באופניים חשמליים, בקורקינטים חשמליים, ובסגווי, כמו המוטל על רוכבי אופנוע. כיום מוטל קנס בסך 250 שקל בלבד על אותה עבירה, ועל רוכבי אופנוע ורוכבי אופניים חשמליים. קנס בסך 1,000 שקל יוטל על רכיבה ברכינוע מתחת לגיל 16, וקנס בסכום זהה יוטל על שינויי מבנה לא חוקיים בקורקינטים ובסגוויים. קנס זהה קיים כבר לגבי אופניים חשמליים.

קנס בסך 750 שקל יוטל על מי שירכב על קורקינט חשמלי או אופניים חשמליים ללא הכשרה, קנס זהה לזה שמוטל על נהג שלא חידש את רישיונו מזה יותר מחצי שנה. קנס בסך 250 שקל יוטל על מי שרוכב על קורקינט חשמלי לא תקין, ללא תאורה בשעות החשכה, או ללא אפוד זוהר בעת של ראות לקויה.

לפי המשטרה, שימוש בסלולרי אחראי ל-20 עד 50 אחוז מהתאונות הקטלניות, בשנה שעברה נרשם זינוק של 40% בקרב הנפגעים בתאונות אופניים וקורקינטים חשמליים, ואילו מדי יום נוצרים עיכובים בפעילות האוטובוסים בגלל נהגים שחונים וחוסמים נת"צים, כמו ברחוב ז'בוטינסקי בת"א, רמת גן ובני ברק.

נתיב תחבורה ציבורית קנסות אופניים חשמליים שימוש בנייד קסדה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד