כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
סוכנת כפולה?

שב"כ התערב והעיתונאית האיראנית שקיבלה מקלט תגורש

שרת הפנים איילת שקד הורתה לעיתונאית נדא אמין לעזוב תוך שנה את ישראל, אף שקיבלה מקלט בארץ בשל סכנת חיים באיראן החלטתה התקבלה בעקבות המלצת השב"כ שטען כי היא קיימה קשרים עם גורמי מודיעין איראניים

שב"כ התערב והעיתונאית האיראנית שקיבלה מקלט תגורש
אילוסטרציה צילום: pixabay

לאחר שהשב"כ התערב, שרת הפנים איילת שקד הורתה לעיתונאית נדא אמין לעזוב את הארץ בתוך שנה, כך פורסם היום (שני) ב-N12. העיתונאית, קיבלה מקלט בישראל בעבר בגלל סכנת חיים שאורבת לה באיראן בשל תמיכה בישראל והתנגדות למשטר. עורך דינה של אמין, תומר ורשה, פנה לבית הדין לעררים נגד החלטת שרת הפנים.

מדובר בהחלטה חריגה מכיוון שהוועדה שדנה בעניינה של אמין המליצה פה אחד להעניק לה מעמד בישראל. בעמדת משרד המשפטים שהוצגה בפני הוועדה נאמר: "המבקשת אמינה ובעלת סיפור קיצוני וחריג. היא נרדפה באיראן וחוותה פגיעה של ממש, תוך סכנת חיים מוחשית, עקב כתיבת ספריה ומחאותיה הציבוריות. המבקשת התבטאה באופן ביקורתי שנתפס כחתרני נגד רשויות איראן אודות זכויות נשים ומיעוטים". גם יחידת הטיפול במבקשי מקלט מסרה עמדה דומה.

נגד אמין נפתחה בעבר חקירה בחשד לקשרים עם גורם מודיעין איראני, שאיתו, לטענת השב"כ, המשיכה להיות בקשר למרות אזהרות שקיבלה. החקירה אמנם נסגרה אך בשב"כ התעקשו בפני השרה שקד שאין להעניק לאמין מעמד.

מהשב"כ נמסר בתגובה: "עמדת השירות באשר למתן היתרי כניסה ושהיה לגב' אמין הוצגה בפני הגורמים המתאימים במשרד הפנים, במספר הזדמנויות לאורך השנים. יצויין כי בשנות שהותה, נחקרה הגב' אמין באשר לקשריה עם גורמי המודיעין האיראניים, וזאת לאחר שהמשיכה לקיימם, על אף אזהרה מפורשת של גורמי הביטחון שנמסר לה בעניין זה".

שב"כ איראן מרגל איראני איילת שקד עיתונאית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד