כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
המניה מתרסקת

מאסק מנסה להתנער מעסקת טוויטר: "לא קיבל מידע מספק"

גורם מטעם מאסק שלח מכתב להנהלת טוויטר בו נכתב כי לטענת מאסק ההתקשרות עם ההנהלה בנושא החשבונות מהווה הפרת חוזה, מאחר והוא לא קיבל מספיק מידע בנושא מההנהלה מכיוון וכך מבקש מאסק לבטל את העסקה שנחתמה במחיר גבוה מערך המניות

מאסק מנסה להתנער מעסקת טוויטר: "לא קיבל מידע מספק"
אילון מאסק צילום: צילום מסך

אילון מאסק, מנכ"ל טסלה והאיש העשיר ביותר בעולם, שלח היום (שני) מכתב לויג'איה גאדה, ראש המחלקה המשפטית של טוויטר, ובה האשים את הרשת בכך שהיא "מסכלת" את זכותו לדעת כמה משתמשים מזוייפים יש בפלטפורמה, ואף טען כי מדובר ב"הפרה ברורה" של חוזה הרכישה ביניהם. מאז אושרה העסקה, נפלה מניית טוויטר בכ-25%.

מאסק, שכזכור הודיע בחודשים האחרונים כי בכוונתו לרכוש את הרשת החברתית תמורת 44 מיליארד דולר, הצהיר לאחרונה שהוא מקפיא את הרכישה עד שיקבל נתונים רשמיים על כמות המשתמשים המזויפים וחשבונות הספאם שיש ברשת החברתית. כעת, כאמור, מאסק הגיש מכתב רשמי לרשות ניירות ערך האמריקאית בטענה שלא קיבל עדיין את הפרטים הללו.

על פי המכתב, מאסק טוען כי טוויטר סירבה לספק את המידע שביקש שוב ושוב מאז 9 במאי, לדבריו כי ההערכה שלהם ל-5% חשבונות מזויפים שגויה. מטעמו של מאסק נכתב כי הוא ביקש לקבל את מתודולוגיות הבדיקה, בין אם בנתונים כתובים או הסברים מילוליים, אך טוויטר סירבה. "המאמץ של טוויטר לאפיין אותו אחרת הוא רק ניסיון לטשטש ולבלבל את הנושא", נכתב בהודעה. מאסק האמין כי הבדיקה רופפת ולא מספקת, ולכן ביקש לעשות ניתוח בעצמו.

"על פי התנאים, טוויטר נדרשת לספק נתונים ומידע שמבקש מר מאסק עבור השלמת העסקה", נכתב בהודעה. לפי המכתב, טוויטר מחויבת לספק נתונים ומידע, "לכל מטרה עסקית סבירה הקשורה להשלמת העסקה". בנוסף, טוויטר חייבת לספק שיתוף פעולה סביר בקשר למאמצים של מאסק כדי להבטיח את מימון החוב הדרוש להשלמת העסקה, לרבות על ידי מסירת מידע 'המתבקש באופן סביר'".

מאסק טוען במכתב כי הוא חייב להיות בעל הבנה מלאה ומדויקת של הליבה במודל העסקי בטוויטר - שזה בסיס המשתמשים הפעיל שלה. בנוסף הוא טעון כי הוא אינו נדרש להסביר את הרציונל לבקשת הנתונים, ולא להיכנע לתנאים חדשים שהחברה מנסה לכפות במסגרת העסקה. "בשלב זה, מר מאסק מאמין שטוויטר מסרבת לעמוד בהתחייבויותיה על פי הסכם המיזוג, מה שגורם לחשד נוסף כי החברה מונעת את הנתונים המבוקשים בשל דאגה למה שהניתוח של מר מאסק עצמו של הנתונים הללו יגלה", נכתב.

טוויטר אילון מאסק ירידות שערים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד