י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הפסד צורב בשידור חי

דרמה מביכה בכנסת: נציגי הקואליציה הפילו את החוק; כמעט עימות פיזי

הפסד צורב לקואליציה. חוק תקנות יהודה ושומרון שהעלה השר גדעון סער הופל במליאת הכנסת ברוב מוחץ של 58 ח"כים נגד, מהם שני ח"כים מהקואליציה. סילמן נעדרה, לצד ארבעה ח"כים נוספים מ'מרצ' ורע"מ | אורבך רתח מזעם וכמעט נרשם עימות פיזי | כל הפרטים

דרמה מביכה בכנסת: נציגי הקואליציה הפילו את החוק; כמעט עימות פיזי
טופורובסקי עם בנט ולפיד צילום: מתוך הטוויטר שלו

דרמה פוליטית: בדקות האחרונות כשלה הקואליציה בהעברת חוק תקנות יו"ש, לאחר שחברי הכנסת מהקואליציה התנגדו להצבעה ובכך מנעו גיבוש רוב להעברתו.

בזמן שבמליאה התנהל דיון ממושך, בקואליציה פעלו עד לדקה האחרונה כדי לנסות לשכנע את חברי הכנסת מאזן גנאים מרע"מ וג'ידא רינאוי זועבי להצביע בעד התקנות, וכן להפעיל לחץ על חברת הכנסת עידית סילמן שלא להשתתף בהצבעה.

בסיום הדיון עלה שר השיכון זאב אלקין לסכם את הדיון ומרח את נאומו דקות ארוכות כדי לנסות להגיע לסיכומים, במהלך נאומו תקף בבוטות את חברי הכנסת מהליכוד לצד חברי הכנסת החרדים שמתנגדים לחוק.

במהלך ההצבעה כאשר ח"כ מהקואליציה מאזן גנאים הצביע נגד התקנות התנפל עליו ח"כ ניר אורבך מ'ימינה' בצעקות והטיח בו "אתם לא רוצים להיות שותפים. הניסוי איתכם נכשל", כאשר בעקבות כך כמעט נרשם עימות פיזי בין הצדדים כשח"כים ומאבטחים נאלצו להפריד בין הניצים.

אחרי גנאים, גם חברת הכנסת זועבי הצביעה נגד החוק. לבסוף, חברת הכנסת עידית סילמן לא הצביעה על החוק ונעדרה מההצבעה, כך שמי שהפילו את החוק היו נציגי הקואליציה, מה שעלול לעורר את זעמו של שר המשפטים גדעון סער.

לאחר הקראת שמות הח"כים בזה אחר זה לשמע הצבעתם בעד או נגד, נשמעה התוצאה הצורבת - 52 בעד לעומת 58 נגד.

הפער הרב נרשם גם בשל היעדרות ח"כים מ'מרצ' ורע"מ מההצבעה בניגוד לתיכנון המוקדם; אימאן חטיב יאסין ווליד טאהא מרע"מ נעדרו, עידית סילמן נעדרה גם היא, לצד שני חברי כנסת מ'מרצ', מיכל רוזין ומוסי רז שנעדרו גם הם מההצבעה. 

כעת נותר לעקוב ולהמתין כיצד ינהג שר המשפטים גדעון סער נוכח התוצאה המביכה וההשלכות הנובעות מכך שהחוק לא עבר ובעצם חוקי המדינה לא יחולו מעתה ואילך על איזור יהודה ושומרון. מוקדם יותר היום איים סער כי הפלת החוק תוביל לפירוקה של הממשלה.

יהודה ושומרון נפתלי בנט מאזן גנאים ניר אורבך ג'ידא רינאוי זועבי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד