כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
בעור שיניו

אנחת רווחה בדאונינג 10: בוריס ג'ונסון ניצל מהדחה

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון שרד את הצבעת אי האמון, המורדים ממפלגתו לא הצליחו להדיח אותו מאחר ולא הגיעו למספר הדרוש של 180 חברים הדרושים כדי להדיח אותו

אנחת רווחה בדאונינג 10: בוריס ג'ונסון ניצל מהדחה
בוריס ג'ונסון צילום: קובי גדעון, לע"מ

הצבעת אי אמון בממשלה בפרלמנט הבריטי שנועדה להדיח את בוריס ג'ונסון מתפקיד ראש ממשלת בריטניה נכשלה, והוא יישאר בתפקידו בעתיד הנראה לעין. בסך הכל 148 חברי פרלמנט שמרנים הצביעו נגד ג'ונסון, ולא השיגו את הרוב הדרוש של 180 חברים. 211 שרים הצביעו בעד ראש הממשלה. ג'ונסון היה זקוק לתמיכה של לפחות 50% מכל חברי מפלגתו.

בסך הכל 180 מתוך 359 חברי הפרלמנט השמרנים. לפי החוקה הבריטית, ג'ונסון מוגן עכשיו מפני הצבעת אי אמון נוספת למשך שנה.

ההצבעה, שהתקיימה בין השעות 6-8 בערב (שעון מקומי), יצאה לפועל לאחר ש-54 חברי פרלמנט ממפלגתו חתמו על מסמך נגד ג'ונסון. שרת החוץ ליז טרוס - שנחשבת כיורשת פוטנציאלית של ג'ונסון - אמרה לפני ההצבעה שהיא תתמוך בראש הממשלה "ב-100 אחוז" ועודדה עמיתים לעשות את אותו הדבר. "הוא סיפק את ההתאוששות מהקורונה ותמך באוקראינה מול התוקפנות הרוסית. הוא התנצל על טעויות שנעשו. עלינו להתמקד כעת בצמיחה כלכלית", כתבה גב' טרוס בטוויטר.

הלחץ על ג'ונסון, שמונה לראש ממשלה ב-2019, הגיע לאחר שתועד משתתף במספר מסיבות אלכוהול כאשר בריטניה הייתה תחת סגר קפדני כדי להתמודד עם נגיף הקורונה. ג'ונסון התנצל על כך וטען כי לא עשה זאת בכוונה, אך הביקורת הציבורית נמשכת ולא יורדת מסדר היום.

בוריס ג'ונסון אנגליה אי אמון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד