כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
סילמן הכריעה

מבוכה שנייה ביממה: מינוי מחדש של מתן כהנא לשר, נפל בתיקו

לאחר התבוסה של הקואליציה בנפילת חוק תקנות יו"ש, הפסד שני ברציפות במליאה שדנה במינויו מחדש של ח"כ מתן כהנא לתפקיד השר לשירותי דת. ההצבעה נפלה על קולה של עידית סילמן, שהפתיעה והצביעה ברגע האחרון - נגד. במפלגה עשויים להכריז עליה כפורשת

מבוכה שנייה ביממה: מינוי מחדש של מתן כהנא לשר, נפל בתיקו
מתן כהנא צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בתוך יממה אחת, שתי מבוכות לקואליציה: אחרי שחוק תקנות יהודה ושומרון נפל ברוב של 58 נגד מול 52 בעד, הלילה (בין שני לשלישי), נפל גם מינוי של חבר הכנסת (וסגן השר) מתן כהנא לתפקידו הקודם - השר לשירותי דת.

כהנא כזכור התפטר לפני כחודש מתפקידו כשר בכדי להדיח את ח"כ דאז יום טוב כלפון מהכנסת, בינתיים מונה כהנא לתפקיד סגן השר לשירותי דת, כשראש הממשלה נפתלי בנט כיהן בינתיים כשר לשירותי דת בפועל.

קודם ההצבעה, לאחר שהתברר כי חסרים נוכחים במשכן, השר עיסאווי פריג' התבקש ע"י הקואליציה למשוך זמן ולהמשיך בנאומו עד לחזרתו של סגן השר אביר קארה שעשה את דרכו חזרה מחתונה בתל אביב.

הדרמה במליאה המשיכה כאשר ראש הממשלה נפתלי בנט הודיע במפתיע בסמוך להצבעה כי הוא מבקש לראות בהצבעה על מינוי כהנא כהצבעה על הבעת אמון בממשלה.

מזכירת הכנסת הקריאה את שמות חברי הכנסת ודרמה קטנה התרחשה ברגע האחרון לפני תום ההצבעה, כאשר עידית סילמן שנעדרה בתחילה מההצבעה וחברי הממשלה נראו מרוצים, נכנסה לפתע לקראת סיום ההצבעה הצביעה 'נגד' לקול מחיאות כפיים מצד חבריה לאופוזיציה. זו הפעם הראשונה שסילמן מצביעה נגד הממשלה, מאז שפרשה לפני כשלושה חודשים מהקואליציה. התוצאה היתה תיקו 55 בעד ו-55 נגד ולפי תקנות הכנסת המשמעות היא שהחוק לא התקבל.

ב'ימינה' מאיימים להכריז על עידית סילמן כפורשת, מה שיסבך לה את השריון בסיעת הליכוד ולא יאפשר לה להתמודד לכנסת הבאה בסיעה קיימת כי אם במפלגה חדשה.

לאחר ההפסד הצורב בהצבעה אמר ראש הממשלה נפתלי בנט ל'בחדרי חרדים': "הכל בסדר, חד משמעית הממשלה תחזיק מעמד".

מוקדם יותר הערב כשלה הקואליציה בהעברת חוק תקנות יו"ש, לאחר שחברי הכנסת מהקואליציה התנגדו להצבעה ובכך מנעו גיבוש רוב להעברתו.

בזמן שבמליאה התנהל דיון ממושך, בקואליציה פעלו עד לדקה האחרונה כדי לנסות לשכנע את חברי הכנסת מאזן גנאים מרע"מ וג'ידא רינאוי זועבי מ'מרצ' להצביע בעד התקנות, וכן להפעיל לחץ על חברת הכנסת עידית סילמן שלא להשתתף בהצבעה.

בסיום הדיון עלה שר השיכון זאב אלקין לסכם את הדיון ומרח את נאומו דקות ארוכות כדי לנסות להגיע לסיכומים, במהלך נאומו תקף בבוטות את חברי הכנסת מהליכוד לצד חברי הכנסת החרדים שמתנגדים לחוק.

 

מתן כהנא ממשלת בנט לפיד משרד הדתות קואליציה במשבר עידית סילמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד