כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

אסון: הרב אברהם ז"ל הציל את ילדיו וטבע למוות

הרב אברהם ז"ל נכנס להוציא את ילדיו מהמים בחוף באשדוד - ונעלם בתוכם • לאחר שחולץ ובוצעו פעולות החייאה נקבע מותו • הלוויתו בשעה 11 בבית ההלוויות בבית שמש

צילום אילוסטרציה: בועז לב ארי
צילום אילוסטרציה: בועז לב ארי



אתמול בלילה (א), סמוך לשעה 21:39, התקבל דיווח על אב לשישה בן 46, שילדיו בני ה-13 וה-15 נכנסו למים בחוף לידו באשדוד והוא נכנס בעקבותיהם להוציאם. הילדים אכן הוצאו מהמים, אולם האב נותר בתוכם.

כוחות משטרה בסיוע שיטור ימי ומסוק ביצעו סריקות לאיתורו במשך כשעה. יחידת הצוללנים של זק"א הוקפצה אף היא לחוף, על מנת לסייע בחיפושים, בתקווה למצוא את הטובע בהקדם.

בתום החיפוש אותר האב ללא הכרה והוצא לכיוון המרינה, שם ביצעו עליו צוותי 'מגן דוד אדום' ו'איחוד הצלה - דרום' פעולות החייאה מצילות חיים, שבסיומן קבע רופא את מותו.

מדובר במשפחה המתגוררת ברמה ב' בבית שמש, שהגיעה ככל הנראה להתרחץ בחוף הים. המנוח הוא אבי המשפחה, הרב שמעון שמואל אברהם ז"ל. הנמנה על קהילתו של הרב אלחנן פרץ שליט"א.

מי שדיווחה למשטרה על הטביעה היא אשת המנוח, שסיפרה לשוטרים כי לאחר שראתה עם בעלה כי הילדים לא הצליחיחם לצאת מהמים, הוא מיד נכנס בריצה למים, סיעע לבניו לצאת, אך הוא עצמו נעלם. התקשרתי מיד למשטרה.

אברהם קאפ, מפקד זק"א בית שמש סיפר ל'בחדרי חרדים': "אני כעת בתחנת המשטרה באשדוד, על מנת לשחרר את גופת המנוח, ולפנותו לבית שמש, שם תיערך מחר בבוקר הלוויתו בבית העלמין בעיר".

משה וייצמן, חובש 'איחוד הצלה', אמר ל'בחדרי חרדים': "מדובר בטרגדיה קשה, אב שנכנס למים עקב ילדיו שנסחפו וטבע למוות, הילדים יצאו מהמים כשהם בריאים ושלמים - והאב אותר לאחר זמן ארוך של חיפושים על ידי השיטור הימי כשהוא ללא הכרה. אני וחובשים נוספים ביצענו פעולות החייאה - אך ללא הועיל. כוחות גדולים של המשטרה ויחידות החילוץ פעלו לאיתורו".

חיים ויינגרטן, ראש אגף המבצעים בזק"א אומר ל'בחדרי חרדים', כי הים סוער היום עם גלים של כמטר ושמונים. האב שראה את בניו מתחילים להיסחף, נכנס למים והצליח לחלץ אותם בשלום. אולם כשהילדים יצאו, הגיע גל נוסף גדול, וסחף את האב בעוצמה. כוחות השיטור הימי הוזנקו, כאשר במקביל הוזנק גם מסוק משטרתי ויחידת הצוללים של זק"א. לאחר כרבע שעה, הוא אותר על ידי סירה של השיטור הימי כשהוא מחוסר הכרה, ולאחר פעולות החייאה נקבע מותו. מתנדבי זק"א הסירו את בגדי הצלילה, וטיפלו בכבוד המת.

דובר מד"א, זכי הלר מסר כי בשעה 22:13 התקבלה קריאה במוקד מד״א לכיש על אב שככל הנראה נכנס להוציא את ילדיו מהמים ונסחף בחוף המרינה באשדוד. למקום הוזנקו כונני מד"א רכובים על אופנועים ובמקביל נט״ן ורכב 4X4 של מד"א, חובשים ופארמדיקים של מד״א העניקו טיפול רפואי וביצעו פעולות החייאה במקום על גבר כבן 45 שנמשה מהמים סמוך לחוף המרינה ובסופן נקבע מותו.

צילום: דוברות מד"א



אשדוד חוף טביעה חרדי בית שמש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד