כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

הרב בלוי: "על חב"ד לתמוך ברב אליהו וברב שפירא"

הרב טוביה בלוי, מחשובי הרבנים החב"דים ובעל השפעה בחסידות, קורא לחסידי חב"ד החברים בגוף לתמוך ברבנים אליהו ושפירא • "דווקא כיון שאף 'מתנגד' לא יצביע להם"

הרב טוביה בלוי.
הרב טוביה בלוי.

על רבני חב"ד החברים בגוף הבוחר להצביע עבור הרב יעקב שפירא והרב שמואל אליהו – כך קורא היום הרב טוביה בלוי, מחשובי הרבנים החב"דים ומי שנחשב לבעל השפעה רבה בחסידות.

הרב בלוי, שמלבד תפקידו הרבני הינו גם פובליציסט שמפרסם מאמרי דעה רבים, מזכיר לרבנים את הגר"א הכהן שפירא והגר"מ אליהו זצ"ל ואומר עליהם "א. קשרי הידידות וההערכה ההדדית ושיתוף הפעולה ביניהם שהיו למופת. ב. יראתם הטהורה שקדמה לחכמתם. ג. גדלותם התורנית היתה ידועה מצד אישיותם עצמה בלי קשר למשרתם הרשמית ובלי הזדקקות לאמצעים רטוריים. ד. הם השמיעו דעתם, דעת תורה, בנושאים העומדים על הפרק, בשלוש השלמויות, בלי רתיעה ובלי חנופה. ה. יושרם האישי ונקיון כפיהם היו ללא כל רבב. ו. ועל הכל: הקשרים הלבביים ביניהם לבין כ"ק אדמו"ר זי"ע: הערצתם העצומה לרבי מחד והתייחסות החיבה הגלויה שהרבי רחש להם, מאידך".
כל זאת מחייב, לדבריו, "שבניהם שליט"א יהיו ממלאי מקומם ואין ספק שימשיכו את דרך אבותיהם הגדולים שירשו מהם".

הרב בלוי משתמש בטיעון הדומה לדברי הגר"ע יוסף לפני שבועות אחדים וכותב: "שניהם הם המועמדים היחידים, כמדומני, ששום חילוני החבר בגוף הבוחר לא יצביע בעדם". באותו קו הוא ממשיך וכותב: "שניהם המועמדים היחידים, כמדומני, ששום "מתנגד" (ליטאי המתנגד לחסידות חב"ד. ש.ר.) החבר בגוף הבוחר לא יצביע בעדם".

בקרב הגוף הבוחר, המונה 150 איש, נכללים 13 רבנים חסידי חב"ד, דבר המקנה לחסידות כוח של 8%. כיון שרבני חב"ד נחשבים עצמאיים בהחלטתם ולא מחויבים להסכמי תמיכה הדדיים, המאמצים להשפיע על בחירתם נמשכים עד הרגע האחרון.

אמש (ראשון) הגיעו הרבנים החב"דים להיפגש עם הגר"ע יוסף, אשר ביקשם לתמוך בבנו וברב דוד לאו לכהונת הרבנים הראשיים. הכללתו של הגר"ע את הרב לאו בבקשה הינה בשל התמיכה ההדדית בין מנהיגה הרוחני של ש"ס ומנהיג הציבור הליטאי: הגרא"יל שטיינמן, התומך ברב דוד לאו, ביקש מחברי הכנסת של 'דגל התורה' לסייע לרב יצחק יוסף להיבחר לתפקיד הרב הראשי הספרדי.

עם זאת, מסתבר יותר כי מרבית רבני חב"ד יעדיפו לתת את תמיכתם לרב שמואל אליהו מאשר לרב יצחק יוסף. זאת בשל דעותיו הניציות של הרב אליהו וידידותו העמוקה של אביו, הגאון רבי מרדכי אליהו זצ"ל, עם כ"ק האדמו"ר מליובאוויטש זצוק"ל.
טוביה בלוי חבד אליהו שפירא הבחירות לרבנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד