ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
בתגובה לדברי בנט

איראן מזהירה את ישראל: 'בכל טעות - נשמיד את תל אביב וחיפה'

מפקד כוחות היבשה של הצבא האיראני מזהיר את "ראשי המשטר הציוני" ואומר כי "בפקודת המנהיג העליון של המהפכה נשמיד את תל אביב וחיפה בכל טעות של האויב". את הדברים אמר על רקע דבריו של בנט כי "ישראל פועלת מול ראש התמנון האיראני ולא רק נגד זרועות התמנון"

איראן מזהירה את ישראל: 'בכל טעות - נשמיד את תל אביב וחיפה'
הגנרל קיומרס היידרי צילום: סוכנות הידיעות תסנים

סוכנות הידיעות 'תסנים' האיראנית שופר של המשטר האיראני דיווחה, כי מפקד זרוע היבשה הגנרל קיומרס היידרי אמר הבוקר, כי "המשטר הציוני כבש את האדמות המוסלמיות ויחזור לאסלאם ב-25 השנים הבאות".

הוא אמר, "היום, ההישגים הצבאיים וההגנה של צבא הרפובליקה האסלאמית של איראן הם קוץ בעיני האויבים". לדבריו, "כל יחידות הצבא מלאים בהישגים", והוסיף כי "טווח המל"טים והטילים המבצעיים של הצבא גדל".

הוא הזהיר את "ראשי המשטר הציוני" ואיים, כי "בפקודת המנהיג העליון של המהפכה נשמיד את תל אביב וחיפה בכל טעות של האויב". בהתייחסו ל'עיר המל"טים' שאיראן פרסמה כי היא הקימה, אמר, "כל הציוד הזה נועד להגיב לתוקפנות המטופשת של אויבי המהפכה האסלאמית".

דבריו מגיעים על רקע דברי בנט הבוקר בישיבת הממשלה, שם אמר כי "בגזרה האיראנית השנה החולפת היא שנת מפנה באסטרטגיה הישראלית למול איראן. אנחנו רואים את העם האיראני האמיץ יוצא לרחובות באיראן ומפגין כנגד הדיכוי והעריצות של המשטר, נגד הרעב, נגד השחיתות שפוגעת בהם. אנחנו העלינו הילוך".

עוד אמר, "מדינת ישראל בשנה האחרונה פועלת מול ראש התמנון האיראני ולא רק נגד זרועות התמנון כפי שנעשה משך העשורים האחרונים, ימי החסינות, בהם איראן פוגעת ושוב פוגעת בישראל ומפיצה טרור באמצעות שלוחותיה באזור, אבל נשארת ללא פגע, הימים האלה תמו, אנחנו פועלים, בכל זמן ומקום, ונמשיך בכך".

"בשנים האחרונות, איראן חצתה שורה של קווים אדומים ובראשם באפריל אשתקד, כחודשיים לפני הקמת הממשלה, כאשר חצתה את קו 60% העשרת אורניום - ללא שום תגובה נגדית. עולם כמנהגו נהג, ישראל לא יכולה להשלים עם מצב כזה, ולא תשלים, ביום שישי האחרון פגשתי את מנכ"ל הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) - ידידי רפאל גרוסי, ושוחחנו על כך".

"הוא הגיע לביקור בזק בישראל והבהרתי את העמדה של מדינת ישראל, והיא שאנחנו פועלים ונמשיך לשמור לעצמנו את חופש הפעולה לפעול תמיד כנגד תכנית הגרעין האיראנית ככל שיידרש - עם הסכם, בלי הסכם, שום דבר לא כובל את ידינו. אנחנו לא רק אומרים את זה אלא גם מקיימים את זה. אנחנו מצפים שבמפגש מועצת הנגידים של סבא"א, שמתכנסת ממש היום ואתמול - תציב תמרור אזהרה ברור בפני המשטר בטהרן, ותבהיר לו כי אם ימשיך במדיניותו המתריסה בתחום הגרעין, הם ישלמו על כך מחיר כבד".

ביקורו של מנכ"ל סבא"א רפאל גרוסי בישראל לא מצא חן בעיני איראן, מוחמד ג'וואד לאריג'אני, לשעבר סגן שר החוץ והמנהל לעניינים בינלאומיים, אמר בראיון לסוכנות הידיעות 'תסנים', כי הביקור "בשטחים הכבושים להתייעצות עם גורמים ישראליים בנושא הגרעין האיראני, זה לא מקצועי ופוליטי".

מוחמד ג'וואד לאריג'אני המליץ לאיראן להגיב "לפעולתו הלא מקצועית" של גרוסי: "אני מאמין שהפרלמנט האיראני יכול לשים לפחות שני דברים על סדר היום. הראשון הוא להעביר תוכנית המבקשת ממשרד החוץ להגביל את ביקורו של גרוסי בטהרן. ושנית, אם סבא"א תמשיך בתהליך הנוכחי שלה, בית הנבחרים ישקול השעיית חברותה של איראן בסוכנות".

איראן נפתלי בנט אנרגיה אטומית חיפה תל אביב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד