י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"בנט - הפורש האמיתי"

ח"כ שיקלי: לא פוסל ריצה עם סילמן במפלגה חדשה

אחרי שהצביעה לראשונה נגד הממשלה הנוכחית ונגד מינוי חבר מפלגתה מתן כהנא לתפקיד שר הדתות, חבר הכנסת עמיחי שיקלי חיזק את ידה של ח"כ עידית סילמן, ואמר: "הצעד שלה מעלה את המניות שלה בעיני הציבור, וגם בעיניי"

ח"כ שיקלי: לא פוסל ריצה עם סילמן במפלגה חדשה
עמיחי שיקלי צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הצעת החוק להארכת תקנות החירום ביהודה ושומרון, שעל פיה חל החוק הישראלי באזור, נפלה אמש (שני)) לאחר שהקואליציה לא הצליחה לגייס רוב. חבר הכנסת עמיחי שיקלי שהצביע נגד החוק, כחלק מהחלטת האופוזיציה, שוחח בנושא עם ינון מגל ויריב אופנהיימר ב-103fm. "הצבעתי אתמול בעד הציונות ובעד הפלת הממשלה הפוסט ציונית", אמר.

"מי שלחצו שנצביע בצורה הזאת היו חלק מהמנהיגים הכי בולטים ביהודה ושומרון שמבינים שהאתגר של הפלת הממשלה הזו הוא הרבה יותר חשוב והרבה יותר אסטרטגי מאשר הנושא של תקנות יו"ש", אמר שיקלי. לגבי המצב הפוליטי המורכב, אמר: "יש שני תרחישים אפשריים כרגע. תרחיש אחד הוא של ממשלה חליפית. בתרחיש כזה, הקמה של מסגרת פוליטית חדשה הוא לא הכרחי. אם הולכים לבחירות, אז הקמת מפלגה, זו אפשרות מאוד מעשית שאני בהחלט נערך לקראתה".

שיקלי נשאל האם האופציה שאתה תמונה למשל לשר בממשלת נתניהו הבאה, נידונה בינך לבין גורמים בליכוד? "היא לא נידונה ואני חושב שזה עוד מוקדם. בואו נראה מה יהיה, האם תהיה ממשלה חליפית, האם נצא למערכת בחירות. עוד מוקדם לדבר על הדברים האלה". אתה לא מדבר עם נתניהו וסביבתו על עתידך הפוליטי? "אני כרגע לא מדבר על תפקידים" השיב שיקלי.

בהמשך החמיא לחברת הכנסת הפורשת מהקואליציה עידית סילמן, ואמר: "אני חושב שמה שהיא עשתה אתמול, זה צעד שמציב אותה במקום אחר, מבחינה מנהיגותית, מבחינה ערכית, לעזוב את התפקיד ולוותר על יו"ר קואליציה, אני חושב שזה דבר משמעותי, אבל להיות מוכנה ללכת עד הסוף ולהסתכן גם בסנקציות כמו ח"כ פורש בשם ה'אני מאמין' שלה, אני חושב שזה דבר מאוד יפה. אני מאוד מעריך את הצעד הזה ואני חושב שגם אתה היית מצפה מאידאולוג פוסט ציוני שיפעל בצורה דומה".

המראיינים הקשו על חבר הכנסת ושאלו: אתה רואה אותה כשותפה פוטנציאלית? "אני חושב שהצעד שלה אתמול בערב מעלה את המניות שלה גם בעיני הציבור וגם בעיניי". ואתה לא פוסל אפשרות שתרוצו ביחד? "בוודאי שלא פוסל".

שיקלי נשאל, האם אתה קורא לבנט להפריש אותה? "אני קורא לנפתלי בנט להפריש את עצמו. אני חושב שראש ממשלה שמצליח לאבד את כל הלשכה שלו בתוך חודש וחצי, מהיועצת המדינית ליועץ הפוליטי, לדובר, למנהלת הלשכה, זה אומר וואחד דרשני. וכשראש ממשלה מאבד חצי סיעה שלו, משי מימון לרוני ססובר, לאשר כהן, לאלון דוידי, לעמיחי שיקלי. אתה יודע מה, אולי יש בעיה אצל בנט? חשבת על זה רגע?".

במהלך השיחה, פירט שיקלי יותר על מהות המפלגה שאולי הוא יקים. "מראשית הדרך האמנתי ברעיון של הימין החדש, ולאחר מכן ברעיון של ימינה - מסגרת שבעצם היא מאגפת את הליכוד בנושאים מסוימים מימין, אם זה בנושא המשפטי שהליכוד במהלך השנים לא חתר למגע ולא הביא לשינויים הנדרשים ביחסים בין הרשויות, אם זה בנושא של ההתיישבות, לא רק ביהודה ושומרון, אלה נושאים שאני רוצה לשים אותם במוקד".

לדבריו, "גם בימין החדש וגם בימינה, וגם במקרה שלי, זו לא מסגרת שבאה ואומרת 'אנחנו מפלגת שלטון'. זו מפלגה שתבוא ותאמר, 'אנחנו מכוונים למשימות שאנחנו רואים אותן כאסטרטגיות ראשונות במעלה. מערכת המשפט, התיישבות. אנחנו עושים כל מה שצריך כדי לבוא ולהיערך ליום פקודה'".

עמיחי שיקלי עידית סילמן מפלגה חדשה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד