כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

ברוקלין: נחשפו המורשעים בהתעללות בילדים חרדים

התביעה בברוקלין פרסמה את שמותיהם של 45 אנשים שהורשעו בהתעללות בילדים חרדים • רוצים לשבור את קשר השתיקה בציבור החרדי" • "חל שינוי בגישה"

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: ארכיון בחדרי

התביעה המחוזית בברוקלין שבניו יורק פרסמה אמש (א') את שמותיהם של 45 גברים ואישה אחת שהורשעו בעבירות התעללות בקהילה החרדית בשנים האחרונות.

הפרסום בא במטרה לשבור את קשר השתיקה בציבור החרדי. ה'ניו יורק פוסט' פרסם את הרשימה וציין כי עד כה משטרת ברוקלין חקרה 118 מקרים של התעללות, ובתום המשפטים שנערכו עד עתה נידונו 25 מהמעורבים למאסר בפועל.

לא כל המעורבים במקרים היו חרדים, אבל כל הילדים שהותקפו היו מהקהילה החרדית. גזר הדין החמור ביותר הושת לפני מספר חודשים על נחמיה ווברמן, עסקן בכיר בסאטמר, שנידון ל-103 שנות מאסר.

התובע המחוזי של ברוקלין, צ'ארלס היינס, סבור כי פרסום השמות עשוי לעודד נוספים להתלונן. "אנחנו סבורים שזה טוב שהקהילה תדע את זהות המורשעים", אמר דובר התביעה. התובעים בברוקלין הביעו אופטימיות לאור העונשים הכבדים שהוטלו על המתעללים שהורשעו, והעריכו שהנפגעים ומשפחותיהם לא יאפשרו את המשך השתיקה לאורך זמן.

"יותר ויותר אנשים מוכן לשתף פעולה ולהיחשף", אמרה רוני יאוס, ראש אגף הפשעים המיניים בתביעה המחוזית בברוקלין. "חל שינוי בגישה. יש יותר קבלה ויותר הבנה שיש צורך לגשת למערכת הצדק הפלילית".
ברוקלין מורשעים התעללות חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד