כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
ממתין לסיבוב הבא

למרות קיום הבחירות בחג השבועות, חבר הפרלמנט סיים במקום ראשון

למרות קיום הבחירות בחג השבועות ובעיות טכניות רבות בהצבעה האלקטרונית, חבר הפרלמנט הצרפתי מאיר חביב הצליח להגיע למקום הראשון בבחירות לפרלמנט. על מנת להיבחר הוא צריך לגבור על המועמדת של מפלגת השלטון בסבב השני שיתקיים בעוד 12 יום

חביב מתברך אצל ראש הישיבה
חביב מתברך אצל ראש הישיבה צילום: באדיבות המצלם

חבר הפרלמנט הצרפתי מאיר חביב הצליח להעפיל לסבב השני בבחירות לפרלמנט הצרפתי - מול 12 מועמדים נוספים. מדובר בהישג לא מבוטל לאור העובדה שהבחירות בקלפי התקיימו אתמול - ביום חג השבועות, יום טוב שני של גלויות. אמנם אפשרו הצבעה מספר ימים קודם לכן דרך האינטרנט, אך התגלו תקלות רבות ואלפים לא הצליחו להצביע.

בפרלמנט הצרפתי מיוצגים גם אזרחים המתגוררים מחוץ לצרפת. אזרחי צרפת המתגוררים בישראל, יחד עם אזרחים צרפתים המתגוררים באיטליה, יוון, טורקיה, קפריסין, מלטה, סן מרטין והוותיקן יבחרו שוב את נציג המחוז שלהם בפרלמנט צרפת.

מתוך המתמודדים מחוץ לצרפת, חבר הפרלמנט חביב הוא היחיד ממפלגות מרכז/ימין שהעפיל לסבב השני בבחירות לפרלמנט. חביב מתמודד בפעם השלישית לתפקיד לאחר שכיהן במשך 9 שנים כנציג הצרפתים המתגוררים במחוז השמיני הכולל את ישראל, איטליה, יוון, טורקיה, קפריסין, מלטה, סן מרטין והוותיקן.

מאיר חביב קיבל בכל המדינות שהוא מייצג יחד 28,8% מהקולות, אחריו דבורה אביסרור – ממפלגת השלטון עם 27,7% מהקולות. בישראל קיבל חביב כ-70% מהקולות לעומת כ-17% עבור אביסרור, ונציגו של אריק זמור קיבל רק 9,9% מהקולות בישראל למרות התמיכה הנרחבת בקרב הצרפתים בישראל (50%) במועמד של הימין הקיצוני בסבב הראשון לנשיאות צרפת.

למרות קיום הבחירות בחג השבועות ובעיות טכניות רבות בהצבעה האלקטרונית, חבר הפרלמנט הצרפתי מאיר חביב הצליח להגיע למקום הראשון בבחירות לפרלמנט. על מנת להיבחר הוא צריך לגבור על המועמדת של מפלגת השלטון בסבב השני שיתקיים ביום ראשון 19.06.

חבר הפרלמנט מאיר חביב ידוע כחבר פרלמנט לוחמני אשר התגייס אין ספור פעמים במאבקים נגד האנטישמיות בצרפת, ולמען השמירה על היהדות כדי לאפשר שחיטה כשרה נגדה מתנהלת מערכה קשה. כן יזם והוביל את החקירה הפרלמנטרית בצרפת על רצח שרה חלימי הי"ד ומאבקים ציבוריים רבים. בשל דעותיו והקירבה שלו לישראל, הוא אישיות מאוימת בצרפת והוא חי תחת אבטחה.

לקראת מערכת הבחירות הגורלית הגיע חביב להתברך במעונו של ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין לפני הסיבות הראשון, כפי שנהג במערכות בחירות קודמות, בהם זכה להתברך אצל רשכבה"ג מרן הגראי"ל שטינמן זצ"ל, רשכבה"ג מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי זצ"ל ויבדלחט"א ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין ששמע סקירה על פעילותו העניפה והמסורה של מאיר חביב למען קהילות יהודי צרפת ומאבקו נגד האנטישמיות וביצור הדת והכשרות בצרפת העומדת בעין הסערה, כאשר ארגונים רבי עוצמה מובילים ניסיונות חוזרים ונשנים לפגוע בשחיטה ובכשרות המסורה.

ראה"י התבטא ואמר, כי "כל מי שיכול בוודאי חובה עליו להצביע ולפעול להצלחת מאיר חביב", בירך את מאיר חביב ואיחל הצלחה בשליחותו: "תזכה להמשיך בפועלך הברוכים למען יהודי צרפת וביצור הכשרות והשחיטה היהודית ובעז"ה כל מי שצריך ויכול בוודאי יעשה השתדלות להצביע עבורך".

הקלפיות לבחירות לפרלמנט יפתחו ב-19 ליוני בין השעות 08:00-18:00 בכתובות הבאות:
בנתניה: מלון בלו וייס, גד מכנס 22 נתניה.
בתל אביב: ויצו, רחוב דוד המלך 38 תל אביב.
בירושלים: בית הספר הצרפתי, רחוב הנביאים 66 ירושלים.
בקונסוליה הצרפתית: רחוב פול אמיל גוטה 5 ירושלים.
בחיפה: הקונסוליה הצרפתית בחיפה, הגפן 36 חיפה.

בחירות בצרפת חג שבועות מאיר חביב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד