ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
להגדיל את השפעתה

סין בונה בחשאי מתקן ימי בקמבודיה

סין בונה בחשאי מתקן ימי בקמבודיה לשימוש בלעדי של הצבא שלה, שתי המדינות מכחישות שזו המטרה ונוקטות בצעדים יוצאי דופן כדי להסתיר את המבצע, כך אמרו גורמים במערב | "מעצמות גדולות מקדמות ביתר שאת את האינטרסים שלהן בתחום ההשפעה שלהן"

סין בונה בחשאי מתקן ימי בקמבודיה
חיילים סינים: אילוסטרציה צילום: Pixabay

סין בונה מתקן צבאי חשאי בים בקמבודיה, על פי דיווחים בארה"ב, הנוכחות הצבאית תהיה בחלק הצפוני של בסיס הצי רים בקמבודיה במפרץ תאילנד, הקמת בסיס חיל הים סיני בקמבודיה, והראשון שלו באזור ההודו-פסיפיק המשמעותי מבחינה אסטרטגית, היא חלק מהאסטרטגיה של בייג'ין לבנות רשת של מתקנים צבאיים ברחבי העולם לתמיכה בשאיפותיה להפוך מעצמה עולמית אמיתית, כך אמרו גורמים רשמיים ל'וושינגטון פוסט'.

הבסיס הצבאי הזר היחיד של סין כרגע הוא מתקן ימי במדינה ג'יבוטי במזרח אפריקה. קיום מתקן המסוגל לארח ספינות ימיות גדולות ממערב לים סין הדרומי יהיה מרכיב חשוב בשאיפה של סין להרחיב את השפעתה באזור ויחזק את נוכחותה ליד נתיבים מרכזיים בדרום מזרח אסיה, אמרו גורמים רשמיים ואנליסטים.

"אנו מעריכים שההודו-פסיפיק הוא חלק חשוב עבור מנהיגי סין, שרואים בהודו-פסיפיק את תחום ההשפעה החוקי וההיסטורי של סין", אמר פקיד מערבי אחד. "הם רואים את עלייתה של סין כחלק ממגמה עולמית של עולם רב קוטבי שבו מעצמות גדולות מקדמות ביתר שאת את האינטרסים שלהן בתחום ההשפעה שלהן".

ה'וול סטריט ג'ורנל' דיווח ב-2019 כי סין חתמה על הסכם סודי המאפשר לצבא שלה להשתמש בבסיס, תוך ציטוט של פקידים אמריקאים ובעלות בריתה הבקיאים בעניין. אך סין וקמבודיה הכחישו את הדיווח, וראש ממשלת קמבודיה הון סן גינה אותו כ"חדשות מזויפות". דובר משרד ההגנה הסיני באותה תקופה אז גינה את מה שהוא כינה "שמועות" ואמר שסין רק עזרה באימונים צבאיים ובציוד לוגיסטי.

עם זאת, בסוף השבוע, פקיד סיני בבייג'ין אישר לוושינגטון פוסט כי "חלק מהבסיס ישמש את הצבא הסיני". הפקיד הכחיש שזה יהיה לשימוש "בלעדי" על ידי הצבא, ואמר שגם מדענים ישתמשו במתקן. הפקיד הוסיף כי הסינים אינם מעורבים בשום פעילות בחלק הקמבודי של הבסיס.

סין קמבודיה ארה''ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד