י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
כחלק משיקום

הישג גדול לחרדים: בתי כלא יכירו בלימוד תורה

לאחר מאמצים גדולים, יכירו בתי כלא בארה"ב בלימוד התורה כחלק מתוכנית לשיקום אסירים, הלימוד ייחשב כנקודות זכות להפחתת ימי העונש לאסירים. אסירים שיעמדו בתנאים יזכו לשחרור מוקדם יותר

הישג גדול לחרדים: בתי כלא יכירו בלימוד תורה
אסירים חרדיים לומדים תורה בכלא בארה"ב צילום: באדיבות המצלם

בתי כלא בארה"ב יכירו בלימוד תורה כחלק מתוכנית כוללת לשיקום אסירים. בתי הכלא נותנים לאסירים אפשרויות רבות לשקם את עצמם, לימוד תורה לא היה עד כהחלק מהתכנית. אולם לאחר מאמץ גדול של ארגון 'אלף' המסייע לאסירים יהודים, ובסיוע ארגון 'צדק' בראשות הרב משה מורגרטן מוויליאמסבורג, הארגונים הצליחו להביא לכך שגם לימוד תורה ייחשב כחלק משיקום אסירים, הארגונים ניסו מזה זמן רב להפוך שיעורי תורה ולימוד תורה לאסירים חרדים חלק מהשיקום שיביא לשחרורם מוקדם יותר, ולאחר עמל רב, החוק עבר.


הרב מורגרטן עם בכירים בבית הלבן.

הרב מורגרטן מגדולי העסקנים בארה"ב, מי שעמד מאחורי החוק לשחרור אסירי צווארון לבן שהוביל לשחרורם של עשרות חרדים שנשפטו לשנים ארוכות בכלא, ממשיך כל העת לנסות להקל על אסירים יהודים בבתי כלא, ולהביא לשחרורם, יש לציין כי פעילות הארגון מסתכמת רק עם אסירי צווארון לבן. יחד עם הרב מורגרטן פועל ארגון 'אלף' המסייע רבות לאסירים יהודים בבתי כלא ברחבי ארצות הברית, הארגונים פועלים להגיע לבתי הכלא הכי נידחים בארצות הברית.


הרב מורגרטן עם מיץ' מקונל, חבר המפלגה הרפובליקנית המכהן כסנאטור מטעם מדינת קנטקי

הרב מורגרטן, חסיד סקווירא, נפגש בחודשים האחרונים עם סנאטורים וחברי קונגרס לקדם מהלכים רבים לטובת הציבור היהודי, כמו כן ארגון 'צדק' פועל לחילוצם של יהודים ממקומות מסוכנים באוקראינה ולהעברתם למקומות מובטחים. הארגון מתמחה בחילוצם של אנשים ממקומות מסוכנים בעולם, בחודשים האחרונים הוא הפך לבעל שם עולמי בחילוץ אנשים מאפגניסטן ומאוקראינה וממדינות נוספות ששמם עדיין לא הותר לפרסום, חברות רבות ואנשי עסקים יהודים ולא יהודים, תורמים לארגון 'צדק' שבראשו הוא עומד.


הרב מורגרטן עם ג'ון קרי, המכהן כשליח הנשיאותי המיוחד לענייני אקלים, לשעבר מזכיר המדינה.

משה מורגרטן אסירים לימוד תורה שיקום אסירים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד