כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
כשהממשלה גוססת

חידת הפוליטיקה: מה יעשה גדעון סער? // פרשנות

עיני הפוליטיקה נשואות בשעות האחרונות לעברו של פוליטיקאי אחד - גדעון סער - שכבר העביר מסרים מאיימים בימים האחרונים כי נפילת חוק יו"ש תוביל לפירוק הממשלה | איש אינו יודע עד כמה סער רציני והאם ירחיק לכת עד לכדי מימוש | ארי קלמן עם ההתלבטויות הקשות שניצבות בפני השר והח"כ המיומן

חידת הפוליטיקה: מה יעשה גדעון סער? // פרשנות
גדעון סער צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בשעות האחרונות יושבים להם לא מעט חברי הכנסת ואנשי הדרג הפוליטי, לצד הכתבים הפוליטיים, שכוססים ציפורניים, בהמתנה למוצא פיו של שר המשפטים גדעון סער: כיצד יגיב ויפעל נוכח נפילת הארכת תקנות יהודה ושומרון על ידי שותפיו הערביים לקואליציה ואיך יממש את האולטימטום כלפי הממשלה.

בואו ננסה לצלול יחד לתוך הראש של גדעון סער ולהבין את ההתלבטות הסבוכה הניצבת בפניו, לבסוף, הממשלה היא אותה ממשלה אליה הוא נכנס והבין מהר מהצפוי כי השותפים רע"מ ומרצ לא יתנו לו את מה שיבקש, הוא נחשף לכך לראשונה בחוק האזרחות ואז בשלל חוקים נוספים.

מאידך, האומץ הנדרש לפרק את הממשלה הוא אותה אומץ שנדרש מח"כ בודד אחד שיביא לפיזור הכנסת בקריאה טרומית, מה שיגביר את הסיכוי להקמת ממשלת ימין בכנסת הנוכחית או לפיזור הכנסת והקדמת הבחירות. מהלך שאפילו ניר אורבך שנמצא על הקצה לא מעז לעשות.

בתוך ראשו של הפוליטיקאי המיומן גדעון סער, מתרוצצת ההתלבטות הבאה: הממשלה נמצאת בדמדומיה, לכן הוא החליט להציף את המסר כי היא נשלטת בידי רע"מ למרות שזה בכלל לא חדש; בין הייתר התעקש סער לעלות את החוק להצבעה למרות שידע מראש כי הוא ייפול בידיהם של שותפיו הערביים, ןע הדרך רצה להוכיח למצביעיו כי הניסיון לשלב מפלגה ערבית בממשלה ימנית - כשל.

סער שמבקש לשקם את מעמדו הציבורי, רואה מצד אחד את הממשלה בנשימותיה האחרונות, מחוברת לחמצן ויכולה לשרוד עוד מספר שבועות, ומנגד הוא רואה את הבחירות מעבר לאופק, כשבינתיים הסקרים מנבאים לו רעות או תרחיש של הקמת ממשלה חלופית בראשות בנימין נתניהו.

החשש של סער מבחירות הוא אמיתי, גנץ, 'ימינה' (באיזו מתכונת שתתמודד) ו'ישראל ביתנו' ינגסו בו עד כדי כך שהוא עשוי למצוא את עצמו בבית מסיים קריירה פוליטית בצורה מבישה ומשפילה, כמי שהיה בעל פוטנציאל להנהיג את המדינה עד לפני כמה שנים, וכעת כאחד האדם יחזור לביתו ולצעידות עם בנו דוד.

מנגד, האפשרות השנייה נוחה אך מסובכת גם כן, חזרה לממשלה בראשות בנימין נתניהו, משמעותה הפרה בוטה של ההתחייבות המרכזית של תקווה חדשה לאורך קמפיין הבחירות כי לא ישב בממשלה תחת נתניהו, כשהתרחיש לראות את שניהם ישובים זה לצד זה מופרך ונראה בלתי סביר.

סער בימים הקרובים יצטרך לקבל הכרעה קשה, האם להמשיך לקחת חלק בממשלה שגוססת, האם לחתור לבחירות ולנסות לשפר את מעמדו או שמא לבלוע את הצפרדע ולהשתלב בממשלה בראשות נתניהו שבה ימצא לא מעט סולמות שיסייעו לו לרדת מהעץ.

אתם בוודאי שואלים, באיזה מהם הוא יבחר? אז החלק הכיף והמאתגר בפוליטיקה הוא שקשה לדעת, פשוט תהנו מההצגה הטובה ביותר בעיר.

גדעון סער ארי קלמן פרשנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד