ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
"נשארת באזור הנוחות שלה"

השגריר זועם ומטיח ביקורת: "ישראל מתמהמהת"

מעל למאה ימים לתחילת המלחמה בין רוסיה לאוקראינה. שגריר אוקראינה בישראל כינס מסיבת עיתונאים וביקר את התנהלות ישראל: "ביקשנו לקבל קסדות מגן ואפודי מגן וקיבלנו כמות של כ-10% ממה שביקשנו". הוא תקף את הממשלה: "נמנעת מלהגיש לאוקראינה עזרה הגנתית מינימלית"

השגריר זועם ומטיח ביקורת: "ישראל מתמהמהת"
שגריר אוקראינה בישראל צילום: Avshalom Sassoni‎‏/Flash90

יבגן קורניצ'וק, שגריר אוקראינה בישראל, ביקר היום (שלישי) בחריפות את התנהלות ישראל והממשלה כלפי מדינתו, וטען שהיא לא עושה מספיק כדי לעזור לארצו במלחמה עם רוסיה.

הוא כינס מסיבת עיתונאים בתל אביב, ודרש מהממשלה להתגייס לטובת אוקראינה ולהעביר סיוע בהיקפים משמעותיים יותר. "בעוד שרוסיה שוחטת את אזרחינו, ממשלת ישראל נשארת באזור הנוחות שלה ונמנעת מלהגיש לאוקראינה עזרה הגנתית מינימלית".

השגריר תקף עוד: "תושבי ישראל מגלים כלפינו אהבה ואהדה. גם הממשלה מגלה אמפטיה בדיבורים, אבל כשזה מגיע למעשים - זה כבר משהו אחר. לדוגמא: ביקשנו לקבל קסדות מגן ואפודי מגן וקיבלנו כמות של כ-10% ממה שביקשנו".

"אנחנו מבקשים מישראל לקבל חיילים לשעבר שגפיהם נגדעו כדי להתאים להם פרוטזות - וישראל מתמהמהת. אין סיוע יותר הומניטרי מזה. מדינות באירופה קלטו 250 חיילים".

קורניצ'וק סיכם, "חשוב לי להודות לאזרחים ישראלים, חברות וארגונים שמסייעים לאוקראינה מאז היום הראשון של המלחמה. ממשלת ישראל צריכה לשקול את ההיבט המוסרי ולהחליט אם היא תצטרף לצד הצודק כמו דמוקרטיות אחרות בעולם".

אוקראינה מלחמת אוקראינה רוסיה שגריר אוקראינה ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד