ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

גם באירופה: הזרוע הצבאית של חיזבאללה - ארגון טרור

המשמעות: נכסי הארגון מוקפאים, וכל קשר צבאי וכלכלי עמו - נאסר • בכירי הארגון מגיבים: "חיזבאללה ארגון גדול מדי מכדי לבודד אותו, וחזק מדי מכדי להשפילו"

  • ט"ו אב התשע"ג
נסראללה. צילום ארכיון
נסראללה. צילום ארכיון

האיחוד האירופי הכריז היום (ב') על הזרוע הצבאית של ארגון החיזבאללה כארגון טרור. בחיזבאללה התייחסו היום בביטול לאפשרות שזה יקרה. "חיזבאללה ארגון גדול מדי מכדי לבודד אותו וחזק מדי מכדי להשפילו", הדגיש השייח' נביל קאוק, אחד מבכירי הארגון.

עוד הוסיף השייח' קאוק כי "חיזבאללה מכובד יותר מכל מי שמנסה לפגוע בהישגיו ובכבוד לוחמיו". בכיר חיזבאללה כינה את הדיונים באיחוד "איומים והפחדות" נגד תנועת ההתנגדות וציין כי חיזבאללה "לא ירשה לשום כלי שמשרת את האמריקנים בלבנון לנצל את מצבו של הארגון" "נישאר חזקים, לא משנה כמה ינסו לפגוע בנו בביירות ובבקעה", אמר בהתייחסו להתקפות נגד אנשי הארגון שבוצעו בידי המורדים הסורים ותומכיהם.

היום התכנסו כאמור שרי החוץ של 28 המדינות החברות באיחוד האירופי בבריסל כדי להחליט האם יש להוסיף את חיזבאללה לרשימת ארגוני הטרור העולמית. על מנת שהחלטה תאושר דרושה הסכמה "פה אחד" של כל החברות.

בכניסה לדיון אמר שר החוץ הבריטי ווילהאם הייג כי הוא מקווה שההצבעה תאושר וכי קיים רוב להצעה. שר החוץ הגרמני גווידו וסטרוולה ציין כי ההוכחות מהפיגוע בבורגס, בו נהרגו חמישה ישראלים ואזרח בולגרי, מספיקות על מנת להוות תמריץ להחלטה.

כעת, לאחר ההחלטה, נכסי הארגון במדינות האיחוד יוקפאו, ייאסר על נציגי האיחוד לנהל קשרים כלשהם עם סוכנים צבאיים של הארגון וכל פעולה של גיוס כספים משטחי המדינות תיאסר.
חיזבאללה טרור הקפאה כסף איחוד אירופי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד