כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
הקלה משמעותית בפקקים

בשורה משמעותית לנהגים: רשת נתיבים מהירים תוקם בגוש דן

משרד התחבורה והבטיחות בדרכים וחברת נתיבי איילון הודיעה על הקמה ותפעול של מערך נתיבים מהירים בכביש 5 | המערך החדש ייצור רשת נתיבים מהירים שיקיפו את דרכי הגישה המרכזיות למטרופולין גוש דן

בשורה משמעותית לנהגים: רשת נתיבים מהירים תוקם בגוש דן
נתיב פלוס צילום: נתיבי ישראל

מיזם הענק שיפחית את הפקקים: ועדת המכרזים הבין-משרדית המשותפת למשרד האוצר, משרד התחבורה והבטיחות בדרכים וחברת נתיבי איילון, פרסמה הליך מיון מוקדם לפרויקט PPP למימון, תכנון, הקמה ותפעול של מערך נתיבים מהירים בכביש 5.

הפרויקט יכלול בין היתר, הקמה, תפעול ותחזוקה של מתקני חנה וסע הכוללים 10,900 חניות עם אפשרות להרחבה, בשלושה מקומות עיקריים: במחלף קסם - חניון בגודל 3200 חניות, במחלף תקווה - חניון בגודל 2900 חניות, ובמחלף מורשה - 4800 חניות. בנוסף, הפרויקט יכלול תפעול נתיבים מהירים לאורך כביש 5 ממחלף קסם ועד מחלף גלילות מזרח – מזרחה ומערבה, באורך מצטבר של כ - 25 ק"מ לשני הכיוונים. כמו כן ידרשו תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה של מערכת אגרה וגביית האגרה בנתיבים המהירים, והפעלת מערך היסעים ממתקני החנה וסע לאזורי הביקוש המרכזיים בגוש דן. כל זאת, לתקופת זיכיון של 28 שנים שתכלול תקופת הקמה ותפעול.

הפרויקט יתחבר לפרויקט הנתיבים המהירים בכבישי 20 וכביש 2 שנמצא כבר היום בהקמה, ולנתיב המהיר לתל אביב. בכך תיווצר רשת נתיבים מהירים שיקיפו את דרכי הגישה המרכזיות למטרופולין גוש דן.

החשב הכללי, יהלי רוטנברג התייחס לפרסום המיון המוקדם: מדובר "באבן דרך נוספת בהשלמת מערך הנתיבים המהירים בגוש דן, שיקדם משמעותית את מערכת התחבורה הציבורית בישראל". 

מנכ"לית משרד התחבורה, מיכל פרנק התייחסה אף היא ואמרה כי "המענה לגודש בכבישים הוא מעבר לתחבורה ציבורית. פרויקט הנתיבים המהירים בכביש 5, יאפשר כניסה אפקטיבית לגוש דן באמצעות ויתור על הרכב הפרטי ומעבר לתחבורה ציבורית - חונים מחוץ למטרופולין, ומתניידים במהירות ובנוחות, בלי חיפושי חנייה ועמידה בפקקים".

מנכ"לית חברת נתיבי איילון, אורלי שטרן הוסיפה כי "פרסום הליך למיון מוקדם לטובת השלמת מערך הנתיבים המהירים בכביש 5 הוא אבן דרך משמעותית בשלביות המיזם הנועד להקל על בעיות גודש התנועה במטרופולין ת"א".

עוד אמרה שטרן כי "חברת נתיבי איילון תמשיך לקדם את המיזם, הן בציר הרוחב והן בציר האורך, יחד עם משרד האוצר ומשרד התחבורה בכדי לתת אלטרנטיבה אמיתית וחינמית לעשרות אלפי ישראלים הנוסעים בכל יום בתוואי".

 

כבישים פקקים נתיבי איילון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד