י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מת מהזנחה קשה

כת לב טהור: האחים הגיעו למקום ממנו נמלטו והתפללו על קבר אביהם

ניצולי כת לב טהור שנמלטו מהכת הסדיסטית והמסוכנת, חזרו למקום בו גדלו רוב חייהם, כדי להתפלל על קבר אביהם ז"ל, שהלך לעולמו לאחר שהוזנח על ידי ראשי הכת, שמרצים כעת עונשי מאסר

כת לב טהור: האחים הגיעו למקום ממנו נמלטו והתפללו על קבר אביהם
האחים יואל ומנדי עם אביהם ז"ל: אז והיום צילום: באדיבות המצלם

האחים יואל ומנדי לוי שגדלו בתוככי כת לב טהור מעל ל-15 שנים ונמלטו ממנה בעזרת תעוזה רבה, חזרו למקום ממנו נמלטו, כדי להתפלל על קבר אביהם שנפטר לאחר הזנחה מתמשכת מצד ראשי הכת. אביהם, יהושע לוי ז"ל, הלך לעולמו לפני ארבע וחצי שנים בגואטמלה ולטענת הבנים הסיבה למותו הייתה מניעת טיפול רפואי נחוץ ממנו.

לדבריהם, נחמן הלברנץ, שמרצה בימים אלה עונש מאסר ארוך בארה"ב בגין אישומים רבים, החליט לאחר המוות לקחת את כל ילדי משפחתם ולחלק אותם בין כמה משפחות, לאחר שתכנן לחתן את אימו האלמנה. ואכן, שנה אחרי פטירת אביו, נחמן חיתן את האם ולקח ממנה את כל הילדים כדי שתוכל להתחיל את חייה החדשים עם בעלה השני.

יואל ומנדי לוי בגואטמלה

כאמור, בהוראתו האכזרית של המנהיג נחמן הלברנץ, האב החולה פונה לבית החולים רק כשכבר לא היה מה לעשות, וכך נפטר. לאחר פטירתו, הוא נקבר ביער לא רחוק מהצריפים שבהם התגוררו משפחות הכת. וכעת, יואל ומנדי חזרו בימים האחרונים למקום כדי להתפלל על קברי אביהם.

יואל ומנדי שמתגוררים כיום בקנדה, הסתובבו במגורי הכת בגואטמלה וניסו לפתור כמה תעלומות שהתרוצצו בראשיהם משך זמן. הם גם ביקרו במרכז הרפואי בו נפטר אביהם כדי לנסות לדלות פרטים שחסרים להם; הם הסתובבו במתחם הריק והמוזנח, שם גילו שטריימלים וכובעים וביגוד נוסף שהשאירו אחריהם אנשי הכת שעזבו את המקום לפני יותר משנה בניסיון להימלט בלבוש אחר למקום בו לא יוכלו לעקוב אחריהם.

במהלך שיפוצים או הריסות במקום, השטריימלים נזרקו החוצה מהמבנה בו היו. אנשי הכת נאלצו לעזוב את המקום לאחר שראשיהם נעצרו, והם ניסו לקבל מקלט מדיני באיראן, אך אפילו שם לא רצו אותם.

האחים יואל ומנדי עם אביהם יהושע לוי ז"ל

לפני יותר משנה, אנשי הכת עזבו את גואטמלה, הם השאירו במקום את כל פרטי הלבוש החרדי המסורתי, והחלו ללבוש בגדים שרואים בספרי ילדים, הגברים עוטים סוג של וילונות או מפת שולחן על עצמם, והילדים נראים כאילו יצאו ממצרים.

במקום ישנם אנשי אבטחה ששומרים על המתחם, מהסיבה שאולי אנשי הכת שעדיין לא נכלאו, יגיעו למקום חזרה. אנשי הכת מפוזרים היום במספר מדינות בעולם וראשיהם מרצים עונש מאסר בשל סעיפי אישום רבים.

השטריימלים שנזרקו עקב החלפת תלבושת של אנשי הכת

מנדי לוי יואל לוי לב טהור גואטמלה נחמן הלברנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד