כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
גוש הימין מגיע ל-60

סקר מנדטים: סער לא עובר את אחוז החסימה, ליברמן מתרסק

כיממה לאחר הפלת חוק יו"ש אותו הציב יו"ר תקווה חדשה כקו אדום לשלמות הקואליציה, סקר מנדטים המתפרסם הערב משאיר אותו מחוץ לכנסת | עוד בסקר, הליכוד מגיעה ל-35 מנדטים, גוש ימין-חרדים כולו עומד על 60 מנדטים | רק שליש מעדיפים את המשך קיומה של הממשלה 

סקר מנדטים: סער לא עובר את אחוז החסימה, ליברמן מתרסק
סער ונתניהו צילום: פלאש 90

כיממה לאחר המכה שספגה הקואליציה עם נפילתו בכנסת של חוק יו"ש, אותו הציב יו"ר תקווה חדשה, גדעון סער, כקו אדום שיאיים על שלמות הקואליציה, כשבמקביל דווח על מגעים בינו לבין הליכוד, סקר כאן חדשות שפורסם היום (שלישי) בחדשות הערב ב'כאן 11' מגלה כי גוש הימין בראשות נתניהו מגיע ל-60 מנדטים.

הליכוד בראשות בנימין נתניהו מגיעה ל-35 מנדטים, יש עתיד של יאיר לפיד עם 20, הציונות הדתית של בצלאל סמוטריץ' הופכת למפלגה השלישית בגודלה עם 10 מנדטים. לפי הסקר, תקווה חדשה של גדעון סער לא עוברת את אחוז החסימה וגם שר האוצר ליברמן מתרסק ומגיע עד לסף אחוז החסימה.

חלוקת המנדטים לפי מפלגות: הליכוד: 35. יש עתיד: 20. הציונות הדתית: 10. כחול לבן: 8. ש"ס: 8. העבודה ויהדות התורה:7. ימינה והרשימה המשותפת: 6. ישראל ביתנו: 5. מרצ ורע"ם: 4.

35% מהנשאלים השיבו שהאפשרות העדיפה בעיניהם היא המשך כהונתה של הממשלה הנוכחית, 60% ממצביעי המרכז-שמאל תמכו באופציה הזו, לעומת 20% ממצביעי הימין. כרבע מהנשאלים תמכו בהקמת ממשלה חלופית בראשות נתניהו, כש-40% ממצביעי הימין תמכו באופציה זו. כמעט שליש מהנשאלים העדיפו את האפשרות של פיזור הכנסת ויציאה לבחירות.

אחרי שאתמול האופוזיציה הצביעה נגד חוק תקנות יהודה ושומרון, המשתתפים בסקר נשאלו מה עמדתם על המהלך. בקרב מצביעי הימין, כשליש תמכו בהחלטת האופוזיציה להתנגד לחוק, כשליש התנגדו, והשאר השיבו שאין להם דעה בנושא.

מבין מצביעי הליכוד בבחירות האחרונות, כמעט מחצית (47%) תומכים בהחלטת האופוזיציה להצביע נגד חוק תקנות יו"ש. גם 45% מצביעי הציונות הדתית תומכים בצעד הזה. 61% ממצביעי כחול לבן, 66% ממצביעי יש עתיד ומחצית ממצביעי ישראל ביתנו מתנגדים למהלך. כמעט 40% ממצביעי ימינה בבחירות האחרונות מתנגדים למהלך של האופוזיציה וכשליש תומכים. 

סקר כאן חדשות נערך על ידי מכון "קנטר" היום בקרב 552 גברים ונשים בגילי 18 ומעלה, כולל המגזר הערבי, דרך האינטרנט. 3,352 בני אדם התבקשו לענות על הסקר, טעות הדגימה – 4.4%+-. 

סקר מנדטים גדעון סער אחוז החסימה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד