כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
נכנס להרפתקה מסוכנת?

גורמי ביטחון תוקפים את בנט: "דוחק את איראן לקצה"

לאחר שרה"מ רמז בוועדת חוץ וביטחון לחיסולי המדענים באיראן והבטיח כי "ימי החסינות תמו. דבר לא כובל את ידינו". גורם ביטחוני בכיר מתח ביקורת ואמר ל-ynet: "זה עלול להגביר את המוטיבציה שלהם לגבות מחיר"

גורמי ביטחון תוקפים את בנט: "דוחק את איראן לקצה"
האיש שחוסל צילום: רשתות חברתיות איראניות

אחרי שורת מקרי מוות מסתוריים באיראן, ראש הממשלה נפתלי בנט כינה את השנה האחרונה "שנת מפנה" במאבק ברפובליקה האיסלאמית ואמר כי "אנחנו פועלים בכל זמן ובכל מקום" - ובמערכת הביטחון לא אהבו את ההתבטאויות האלה.

"מדובר בתקיעת אצבע בעין לאיראנים, תקיעת אצבע מיותרת שעלולה להגביר את המוטיבציה שלהם לגבות מחיר", אמר גורם ביטחוני בכיר ליוסי יהושוע ב-ynet לאחר דבריו של בנט בוועדת חוץ וביטחון. לדברי הגורם הבכיר, איראן מתכננת פיגוע נקמה ואין סיבה לעודד אותם עוד יותר לבצע אותו.

גורמים נוספים ציינו כי בתקופה הזו רצוי לשתוק, בזמן שהמאמצים הדיפלומטיים נעשים מול האמריקנים ומול הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א). ביום שישי האחרון נפגש בנט עם מנכ"ל סבא"א רפאל גרוסי, שהגיע לביקור בזק מפתיע בישראל על רקע הדוח שקבע כי טהרן מתחמקת משאלות סוכנות הגרעין, ובנט אמר לו כי בכינוס סבא"א יש להעביר לאיראן "מסר חד וברור".

כזכור, בהופעתו היום בוועדת חוץ וביטחון בנט רמז בנט למבצע החיסולים שביצעה ישראל באיראן. הוא הציג בפני חברי הוועדה סקירה ביטחונית-מדינית והתמקד בנושא האיראני. "השנה החולפת היא שנת מפנה באסטרטגיה הישראלית מול איראן", "בגזרה האיראנית", סקר בנט בפני חברי הוועדה, "השנה החולפת היא שנת מפנה באסטרטגיה הישראלית למול איראן. אנחנו רואים את העם האיראני האמיץ יוצא לרחובות באיראן ומפגין כנגד הדיכוי והעריצות של המשטר, נגד הרעב, נגד השחיתות שפוגעת בהם".

ראש הממשלה ציין כי ישראל "העלתה הילוך", לדבריו "מדינת ישראל בשנה האחרונה פועלת מול ראש התמנון של הטרור ולא רק נגד זרועות התמנון כפי שנעשה משך העשורים האחרונים".

"ימי החסינות, בהם איראן פוגעת ושוב פוגעת בישראל ומפיצה טרור באמצעות שלוחותיה באזור, אבל נשארת ללא פגע - תמו", אמר בנט ורמז על שורת החיסולים לאחרונה, "אנחנו פועלים, בכל זמן ומקום, ונמשיך בכך".

עוד אמר כי "ישראל לא יכולה להשלים, ולא תשלים, עם מצב כזה", תוך שהוא מציין "אנחנו שומרים את חופש הפעולה תמיד כנגד תכנית הגרעין האיראנית ככל שיידרש - עם הסכם, בלי הסכם, אנחנו לא רק אומרים את זה אלא גם מקיימים את זה".

איראן חיסול באיראן נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד