י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
עונש הולם

מייסד ארגון ניאו-נאצי אלים נכלא ליותר משמונה שנים

מייסד של ארגון ניאו-נאצי אלים שהוקם במטרה לעורר מלחמת גזע בבריטניה נכלא לשמונה וחצי שנים. הארגון הוצא מחוץ לחוק, אך האיש הקים קבוצה אחרת במטרה לעקוף את האיסור ואף שיבח אלימות ורצח של חבר פרלמנט בריטי

מייסד ארגון ניאו-נאצי אלים נכלא ליותר משמונה שנים
אלכס דייויס בהפגנה נאצית צילום: צילום מסך

אלכס דייויס, שתואר בבית המשפט כ"הנאצי הגדול ביותר במגרש", נמצא אשם בהיותו חבר בארגון נאצי אלים, וזאת לאחר שממשלת בריטניה הוציאה את הארגון (National Action (NA מחוץ לחוק. דייויס, בן 27 מסוונסי, הקים את קבוצת NS131 במטרה לעקוף את האיסור ובכך שיבח אלימות ורצח של חבר פרלמנט בריטי.

בבית המשפט בלונדון, השופט מארק דניס אמר לדייויס: "אתה צעיר אינטליגנטי ומשכיל אבל מחזיק במשך שנים רבות דעות קדומות מעוותות ומזעזעות".

השופט אמר שבאמצעות ההשקה מחדש של הארגון שהוצא מחוץ לחוק עם ראשי התיבות NS131, דייויס ניסה להסתיר את הקבוצה: "זה היה מאמץ מתוזמר ונחוש לבטל את האיסור על פעילות לאומית ולהמשיך לקדם ולשאוף להשגת יעדים ישנים".


הדיווח על מעלליו של דייויס האנטישמי

חברי הארגון NA התחמשו במאצ'טות, חרבות, נשק חם וקשתות בזמן שזממו "ג'יהאד לבן" ברחבי בריטניה. אדם אחד המזוהה עם הקבוצה נכלא בגין תכנון להרוג חבר פרלמנט, ואחר היה בקשר הדוק עם אדם שנעצר בשל פיגוע מצ'טה גזענית. במשפטו בווינצ'סטר, דייויס תואר על ידי התביעה כ"המייסד והמגייס הקיצוני בתוך קיצוניות".

הם התלבשו כמו אנשי ה-SS הנאצים וסיירו ברחבי בריטניה בהפגנת כוח, והצטרפו להפגנות, שלעתים קרובות הפכו לאלימות. במאי 2016 נראה דייויס צועק לתוך מגפון מול כרזה שהכילה את המילים "פליטים לא רצויים, היטלר צדק". בדצמבר של אותה שנה הפכה התנועה National Action לארגון הימין הקיצוני הראשון שנאסר על ידי הממשלה מאז מלחמת העולם השנייה, אך חבריו המשיכו להיפגש בחשאי באמצעות פלטפורמות הודעות מוצפנות כדי לתקשר. הקבוצה נסעה לגרמניה, והצטלמה בגאווה כשהיא מצדיעה הצדעה נאצית במחנה ההשמדה בוכנוולד, שם נרצחו יותר מ-56,000 בני אדם במהלך מלחמת העולם השנייה.

הוא שאף לגרש את כל היהודים מבריטניה. אך הסתייג הוא אמר שהגירוש לא יהיה של כל המיעוטים האתניים והיהודים, והוסיף: "ישנם יהודים מסוימים שעושים עבודות חיוניות, בדיוק כמו שיש בני מיעוטים שחורים, אסיאתיים ומיעוטים אתניים שעושים עבודות חיוניות, ולשלוח אותם בחזרה יעשה נזק לעצמנו".

נאצים אנגליה עונש מאסר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד