י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
נער אמיץ

גיבור בן 15 הביא להפצצת שיירה רוסית בזכות מל"ט צעצוע

נער בן 15 הפך ל'גיבור של אוקראינה' לאחר שהשתמש במל"ט הצעצוע שלו כדי לאתר שיירה רוסית מתקדמת שנמחקה על ידי צבא אוקראינה. הנער, מפעיל רחפנים מיומן, מתגורר ליד קייב והשתמש במל"ט שלו כדי לאתר שיירה רוסית לכיוון הבירה

גיבור בן 15 הביא להפצצת שיירה רוסית בזכות מל"ט צעצוע
הנער שניצח את הרוסים צילום: צילום מסך

נער בן 15 השתמש במל"ט צעצוע שלו כדי לעזור לכוחות של אוקראינה לאתר ולהשמיד שיירה רוסית ענקית בימים הראשונים של המלחמה, הנער הוכתר כ"גיבור אמיתי של אוקראינה".

אנדריי פוקראסה, בן ה-15 המתגורר בפאתי הבירה האוקראינית, פנה ישירות לצבא כדי לעזור להם למצוא את השיירה, שהסתובבה לאורך הכביש המהיר E40 בין קייב לז'יטומיר.

הרשויות פנו אליו מכיוון שידעו שהוא רכש בשנה שעברה מיני-רחפן והפך לטייס מיומן ביותר, כך דיווח אתר 'גלובל ניוז'. פוקראסה לקח את המל"ט שלו לשדה סמוך בחסות החשיכה והשיג בהצלחה תמונות וקואורדינטות GPS של השיירה המתקרבת, שאביו העביר לצבא אוקראינה באמצעות המדיה החברתית.

דקות לאחר מכן, ירד גשם של ארטילריה אוקראינית על הכביש המהיר ליד ברזיבקה שחיסל את השיירה במרחק של כ-40 קילומטרים ממרכז העיר קייב. המהלך היה כל כך מוצלח שהצבא העביר לנער את הקודים של מל"ט ברמה גבוהה עם טווח ארוך יותר, כדי שיתפעל אותו, והמשיך להשמיד כמה יחידות טנקים ורכבים משוריינים רוסים כתוצאה מכך.

"הוא היחיד שהיה מנוסה עם מל"טים באזור הזה", אמר יורי קז'אנוב, מפקד יחידת הגנה טריטוריאלית שעמדה בקשר עם טייס המל"טים הצעיר. "הוא גיבור אמיתי, גיבור של אוקראינה". פוקראסה תיאר את החוויה כ"מאוד מאוד מפחידה", אך אמר שהוא רצה למנוע מהכוחות הרוסיים לתקוף את עיר הולדתו.

"כוח ההגנה הטריטוריאלי סיפק לנו מידע היכן יכול להיות בערך הטור הרוסי, המטרה שלנו הייתה למצוא את הקואורדינטות המדויקות ולספק את הקואורדינטות לחיילים, נתתי להם את הקואורדינטות והתמונות, ואחרי זה הם כיוונו למקום", אמר הנער. פריסת המל"טים של אוקראינה הייתה חלק בלתי נפרד מהצלחתם להדוף את כוחות פוטין מסביב לבירה, וממשיכה להיות יעילה ביותר בלחימה בפולשים הרוסים באזור מזרח דונבאס. המפקד קז'אנוב אמר שיחידת ההגנה הטריטוריאלית שלו נתנה כמה שיותר הגנה לפוקראסה ולמשפחתו בזמן שהנער ביצע את עבודתו החיונית.

מלחמת אוקראינה רוסיה בן 15 גיבור אומץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד