ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

מחוסר זמן: בג"ץ דחה העתירה נגד הגר"ש אליהו

השופט אשר גרוניס הסביר בהכרעת הדין כי לוח הזמנים קצר מכדי לדון בסוגיה • "לבעלי הדין שמורות טענותיהם, והם יוכלו להעלותן בבוא העת - אם זו תגיע"

הגר"ש אליהו. צילום: פלאש 90
הגר"ש אליהו. צילום: פלאש 90

בית המשפט העליון הכריע היום (ב) בעתירה שהוגשה נגד מועמדותו של הרב שמואל אליהו, רבה של צפת, למשרת ה'ראשון לציון', בשל סדרת התבטאויות שהשמיע בעבר.

נשיא בית המשפט, השופט אשר גרוניס, שישב בראש ההרכב, דחה את העתירה - אך זאת מבלי להיכנס לתוכנה, תוך שהוא מבהיר כי הזמן קצר מכדי לדון בכך.

"עתירה זו הוגשה לבית המשפט ביום 16.7.2013. הסעד המבוקש בעתירה הינו פסילה של הרב שמואל אליהו מלכהן כרב ראשי לישראל. הגוף הבוחר את הרבנים הראשיים עומד להתכנס לשם בחירתם של הרבנים ביום 24.7.2013, היינו בעוד יומיים. אנו סבורים שסד הזמנים אינו מאפשר להכריע עתה בסוגיה שהונחה לפתחנו", כתב גרוניס.

עם זאת, הוסיף: "כאמור, העתירה הוגשה אך לפני ששה ימים. מיד עם הגשתה של העתירה נקבע דיון להיום, 22.7.2013. ברור, שהייתה חובה ליתן תקופה של מספר ימים לשם מתן תגובות של המשיבים. יצוין, כי תגובתם של המשיבים 3-1 הובאה בפנינו אתמול, יום א', אחר-הצהריים. אילו החלטנו היום להוציא צו על תנאי, לא ניתן היה לקיים דיון כהלכתו לפני יום הבחירות, מחרתיים 24.7.2013, בטענות כבדות המשקל שהועלו בפנינו. נוסיף על כך שהעותר כלל לא פנה למשיבים לפני הגשתה של העתירה, אף שבמקרה רגיל חובה לעשות כן. ייתכן שהסיבה לכך נעוצה אף היא בלוח הזמנים הקצר, עד למועד הבחירות".

לסיום כותב השופט: "בנסיבות המתוארות איננו רואים מנוס ממחיקת העתירה. זאת תוך שלבעלי הדין שמורות כל טענותיהם והם יוכלו להעלותן בבוא העת (אם זו תגיע). מיותר לומר שאין במחיקת העתירה משום הבעת עמדה לכאן או לכאן לגבי המועמד, המשיב 4. לשון אחר, מחיקתה של העתירה אינה מהווה מתן גושפנקה לחיוב או לשלילה באשר למועמדות של המשיב 4. זאת ועוד, ברי כי מחיקת העתירה אינה יוצרת מצב בלתי הפיך. העתירה נמחקת איפוא בלא שייעשה צו להוצאות".
שמואל אליהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד