י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

אור ירוק: מעברי חצייה שאינם מסומנים מסכנים את הולכי הרגל

בבדיקה שנערכה עבור עמותת אור ירוק נמצא כי ביישובים רבים בצפון הארץ מעברי חצייה אינם מסומנים כראוי על הכביש או אינם מלווים בתמרורים מתאימים. עמותת אור ירוק: "יש לטפל באופן מיידי במפגעי מעברי החצייה בכדי שהולכי הרגל יהיו בטוחים בכבישים"

אור ירוק: מעברי חצייה שאינם מסומנים מסכנים את הולכי הרגל

עמותת אור ירוק בשיתוף עם המכללה הישראלית לבטחון וחקירות ערכו בדיקה מיוחדת ביישובים בצפון הארץ לבדיקת מפגעי מעברי חציה. בבדיקה מצאו החוקרים כי במקומות רבים, מעברי החצייה אינם מסומנים כראוי, הם דהויים וחלקם אף אינם מלווים בתמרורי אזהרה כחוק.

אחת ממטלות הנהיגה המוטלות על הנהג בשעת הנהיגה הוא להבטיח את שלומם של הולכי הרגל על הכביש בכלל ועל מעברי חצייה בפרט. לכן על מעברי החצייה להיות משולטים, מלווים בתמרורים ומסומנים כהלכה. כל חריגה מההנחיות עלולה לגרום לכך שהתמרור המוצב בדרך יהיה לא חוקי, ולכן אינו מחייב את הנהגים. נהגים מכירים כלל זה, אך הולכי הרגל כגון ילדים או זקנים אינם מכירים אותו ולכן אינם נזהרים דיים במעברי החצייה.

הליקויים במעברי החצייה, עלולים לגרום לכך שהנהגים כלל לא מודעים למעבר החצייה ולכך שעליהם לתת זכות להולכי הרגל הנמצאים בקרבת מקום, עד שכבר מאוחר מדי. בנוסף, עלולים הרכבים לבלום בפתאומיות כאשר הם מתקרבים למעבר החציה הבלתי מסומן, ולהסתכן בתאונה עם הרכב שנוסע מאחוריהם.

בין המקומות בהם נמצאו ליקויים במעברי חציה: רחוב מנחם בגין בצפת בו אין תמרור המורה על מעבר חציה ואין אפשרות לחצות את כביש 8900 במעבר חציה; צומת בת הרים וחרמון בצפת בו אין תמרורים במעבר החציה; צומת הכניסה לבית חולים זיו בו אין תמרורי מעבר חציה; צומת הרחובות חוני המעגל והירדן בחצור הגלילית בו מעבר החצייה אינו מתווה בתמרור והצבע של פסי המעבר מחוקים;רחוב יוסף גדיש בעכו בו אין תמרורים למעברי חצייה ועוד.
עמותת אור ירוק: "הולכי רגל הם משתמשי הדרך הפגיעים ביותר בייחוד כיוון שרבים מהם הם ילדים וקשישים. על הרשויות המקומיות לטפל באופן מיידי במפגעי הבטיחות במעברי החצייה בכדי שהולכי הרגל יהיו בטוחים בכבישים".

>











אור ירוק מעבר חצייה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד