ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

יאיר לפיד תוקף את החרדים: "אתם מעכבים את ביאת המשיח"

סיעת יהדות התורה הגישה הצעת אי-אימון בממשלה, תחת הכותרת: 'ההסתה וההתנכלות של שר האוצר לציבור החרדי' • יאיר לפיד הלם בנאום שופע ציטוטים מהתנ"ך וחז"ל • "מי שמרבה שנאה מעכב את המשיח" • כתוב בעשרת הדברות ששת ימים תעבוד - ולא שתחיה על קצבאות"

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90



מליאת הכנסת שוב הפכה הערב (ב') לבימת התגוששות בין שר האוצר יאיר לפיד לבין חברי הכנסת החרדים.

זה קרה במהלך דיון על שורה של הצעות אי-אמון בנושאים הכלכליים והמדיניים, אחת מהן הייתה של סיעת יהדות התורה והיא נשאה את הכותרת: "ההסתה וההתנכלות של שר האוצר כלפי הציבור החרדי בכדי להסתיר את הגזירות שהוטלו על כלל הציבור במדינה ובכך לגרום להגברת הקיצוניות בעם".

לפיד בחר להגיב במיוחד להצעה זו, ואמר: "לפני שנדבר על ההסתה, אנחנו קוראים את העיתונות החרדית שבה משווים את כל הנערות החילוניות לפרוצות וזאת לפני מאמר המערכת ביתד נאמן שבו השוו אותי להיטלר.

"שאלתי קודם את ח"כ גפני בכאב ובפאתוס על מעמד הביניים - פתאום זה מעניין אותו - יש רק דבר אחד שמעניין אותו. לא צריך לרמות את הכנסת עם כיפה וזקן. הבעיה היא לא שאתם חרדים, אלא שאתם מוציאים לחרדים שם רע".



"כי להגיד לציבור החרדי שכל מה שאני רוצה בשבילו זה לתת לו את הזכויות כמו שאני רוצה לבן שלי לבת שלי לו עצמי - זו הסתה?

"אין יותר זכויות יתר, אין יותר תקציבים מנופחים. איש לא מסית נגדכם אלא פשוט החזרנו את המדינה לשפיות.

"כתוב בעשרת הדברות 'ששת ימים תעבוד ועשית כל מלאכתך', לא ששת ימים תשב בישיבה ומישהו אחר ישלם את החשבונות, לא ששת ימים תקבל קצבאות, לא ששת ימים יעבוד החילוני מהבוקר עד הערב כי הוא חמורו של המשיח. אנחנו לא חמורו של משיח, אנחנו היינו חמורו של משיח יותר מדי שנים. בשנת 1979 84% מהגברים החרדים עבדו, האם הוריכם היו פחות חרדים מכם? האם הם היו פחות דתיים מכם? האם הם האמינו פחות באלוקים מכם? כי בעיניי זה להיפך, ההורים שלכם, להבדיל מכם, הלכו בעקבות הרמב"ם, שאמר - 'כל המשים על לבו יעסוק בתורה ולא יעשה מלאכה ויתפרנס מהצדקה. הרי זה חילל את השם'".

"כל מה שעשינו היה ללכת בדרך הזו שבה התורה היא לא פטור מעבודה, התורה לא מפרידה בין יהודים אלא מאחדת אותם. בגלל זה אנחנו נשקיע חצי מיליארד שקל בתוכנית חומש שתעודד אותם לצאת לעבוד. בגלל זה ויתרנו על ותק הנישואים כדי לעודד את הדיור. בגלל זה אנחנו מאמינים שהקיצוץ בתקציב הישיבות לא יגרום נזק לעולם התורה. זה אומר שהם יילכו לעבוד בבוקר והם ילמדו תורה בלילה".

עוד אמר לפיד כי "מי שמחלק את העם לטובים ורעים מרחיק את המשיח. מי שמרבה שנאה בישראל מרחיק את ביאת המשיח".

יו"ר ש"ס אריה דרעי תקף אחר הצהריים את המדיניות הכלכלית: "חיפשתי וחיפשתי בתקציב הזה. אולי יש איזושהי הברקה, איזושהי תורה כלכלית, גאונות, מדיניות, קו אחיד לכל הגזרות הללו. אני לא חייב להסכים ולא חייבים לשמוע את דעתי. זה לגיטימי, לכל אחד יש את האג'נדה שלו, אבל אבל אם אני צריך להגדיר בכותרת את תקציב המדינה, אז יש קריטריון אחד - איפה שיש טיפה חלילה וחס חשש למאבק, לפגיעה, לאיזשהו כיפוף ידיים קטן - מיד מוותרים".

כנסת בלי בחורי ישיבות

תוך כך, חברי הכנסת של יהדות התורה פעלו היום למנוע את כניסתם של בני ישיבות למשכן הכנסת.

לטענת הח"כים, נוכחותן של בני ישיבות במשכן אינו פועלת לטובת עולם התורה, ודאי לא בעת שיעלה לדיון חוק הגיוס.
יאיר לפיד אוצר גפני יהדות התורה חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 44 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד