י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"חשבתי שדפקו אותי"

לפיד פרגן לאופוזיציה וציטט את החזון איש

מאבקי אופוזיציה VS קואליציה - הגיעו לשיאים חדשים. העימותים במליאה הפכו לאישיים, אך זה לא מונע מראש הממשלה החליפי יאיר לפיד לפרגן לאופוזיציה שסייעו לו להעביר הצעת חוק למען בעלי מוגבלויות. כשמגיע - מגיע

לפיד פרגן לאופוזיציה וציטט את החזון איש
יאיר לפיד צילום: Avshalom Shoshoni/Flash90

מאבקי הקואליציה והאופוזיציה הגיעו לשיאים שגם הכנסת לא מכירה, מאבקי הכוח היומיומיים מביאים לעימותים קשים במליאה הכנסת. אך ראש הממשלה החליפי יאיר לפיד מפרגן באופן חריג לאופוזיציה, שסייעו בהעברת חוק למען אזרחים עם מוגבלויות, "אפשר אחרת – יש לי משהו יפה לספר לכם על האופוזיציה", כתב לפיד בפוסט חריג בפייסבוק.

"השעה כבר הייתה אחרי שתיים בלילה במליאת הכנסת. חוק יו"ש עלה ונפל, הצעקנים הקבועים נעלמו. נשארנו 33 ח"כים לדיון על "חוק אנשים עם מוגבלויות". שר הרווחה מאיר כהן הציג את החוק, לא היה מתח. "סגרנו מראש שהוא יעבור בהסכמה של הקואליציה והאופוזיציה. כולם יכולים היו ללכת הביתה. אפילו המצלמות של ערוץ הכנסת נראות כאילו העדשות שלהן נעצמות. אלא שלא כולם הלכו. ישבו שם אלה שאכפת להם. לא מהתקשורת, לא מהפוליטיקה, מהדבר עצמו", מתאר לפיד את הדיון הלילי בכנסת.

הצעת החוק שאושרה בליל שלישי בקריאה אחרונה מציעה לעגן ולהסדיר בחוק את זכותם של אנשים עם מוגבלות לקבלת שירותי רווחה, לשם קידום זכותם לחיים עצמאיים ואוטונומיים, השתתפותם השוויונית והפעילה בחברה ובקהילה, והגנה ושמירה על טובתם וביטחונם. שירותי הרווחה יינתנו לכלל האוכלוסיות של אנשים עם מוגבלות שבאחריות משרד הרווחה והביטחון החברתי.

בפוסט מפרגן לפיד לחברי הכנסת יואב קיש וח"כ יעקב מרגי מש"ס, שלפיד מעיד כי "ראו עליו שאכפת לו", גם לסגן יו"ר הכנסת הוא פרגן, "על הכסא הגבוה ישב באותו זמן סגן יו"ר הכנסת יעקב אשר מיהדות התורה. באופן נדיר, הוא לקח את רשות הדיבור. "כשנתנו לי את המשמרת של שתיים בלילה," אמר, "אמרתי לעצמי שדפקו אותי. עכשיו אני רואה שזה מלמעלה שיש לי את הזכות להיות פה עכשיו." ואז הוא סיפר על החזון-איש שכשהיה רואה אדם עם צרכים מיוחדים הוא היה תמיד קם לכבודו, כדי שאנשים יידעו שכך צריך להתייחס לאנשים עם מוגבלויות", משתף לפיד.

לפיד מוסיף ומפרגן לחברי הכנסת שנשארו למרות שהרוב לחוק היה מובטח, "ב-2.42 בלילה הצבענו. 33 ח"כים בעד, 0 מתנגדים. כי זה גדול מאתנו. כי זה חשוב יותר מהטרלול הפוליטי. האופוזיציה נהגה באופן אחראי ועם לב ונשמה, חשוב לי שכולם יידעו את זה ולהגיד להם תודה גדולה".

יאיר לפיד החזון איש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד