י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מה היה בפגישה?

הפלת תקנות יו"ש: זועבי מגלגלת את האחריות ומביכה את לפיד

ביום שני האחרון הקואליציה חוותה השפלה קשה עם הפלת החוק שבא להחיל את הדין הפלילי ברחבי יו"ש, כאשר חברים משורות הקואליציה, הפרו את המשמעת והצביעו נגד עמדת הממשלה | אחת המתנגדות, ח"כ זועבי, מגלגלת הבוקר את האחריות אל השר לפיד, שלטענתה העניק גיבוי למהלך

הפלת תקנות יו"ש: זועבי מגלגלת את האחריות ומביכה את לפיד
יאיר לפיד צילום: גיל יערי, פלאש 90

ההצבעה שמטלטלת את הקואליציה: האם לפיד הסכים לחברת הכנסת זועבי להפר את המשמעת הקואליציונית, מה שהביא בסופו של יום להפלת חוק תקנות יו"ש? כך לפחות טוענת חברת הכנסת הסוררת רינוואי זועבי שמצהירה כי קיבלה את הגיבוי של לפיד למהלך.

זועבי כותבת הבוקר (רביעי) בטוויטר כי בפגישה שהתקיימה בינה לבין יאיר לפיד לפני שבועיים, במהלכה שוכנעה לחזור בה מהתפטרותה מהקואליציה, היא סיכמה עם ראש הממשלה החליפי לפיד כי לא תצביע בעד חוקים הנוגדים לעיקרון הערבי.

"כולם שואלים מה היה בפגישה שלי עם לפיד לפני שבועיים אחרי שפרשתי מהקואליציה", כתבה זועבי בציוץ בטוויטר, וחשפה: "באותה פגישה דרשתי שלא אתמוך בחוקים שהם מנוגדים לצו מצפוני ושהם פוגעים בחברה הערבית ובסוגיה הפלסטינית".

למעשה, מאשימה זועבי את ראש הממשלה החליפי יאיר לפיד כמי שנתן לה גיבוי בהפלת חוק תקנות יו"ש שמטלטל ומאיים על המשך השותפות הקואליציונית. בלשכת שר החוץ יאיר לפיד מיהרו להכחיש את דבריה וטענו כי לפיד סירב לדרישה הזו של זועבי.

 

קואליציה ג'ידא רינאוי זועבי יאיר לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד