י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הזדמנויות עסקיות

דובאי : לשכת המסחר הבינלאומית תפתח נציגות בישראל

לשכת המסחר הבינלאומית של דובאי, הודיעה על כוונתה לפתוח נציגות בתל אביב | הנציגות תפעל לזהות הזדמנויות עסקיות בעלות פוטנציאל גבוה במגזר המסחרי תוך מתן תמיכה ומענה לחברות ישראליות בכניסתן לשוק דובאי

דובאי : לשכת המסחר הבינלאומית תפתח נציגות בישראל
מוסלמים באמירויות צילום: unsplash

לשכת המסחר הבינלאומית של דובאי (Dubai International Chamber), אחת משלושת לשכות המסחר הפועלות תחת איגוד לשכות המסחר של דובאי, הודיעה על כוונתה לפתוח נציגות בתל אביב, שתפעל להקל על הסחר וההשקעות בין הקהילות העסקיות בדובאי ובישראל. 

הנציגות של לשכת המסחר הבינ"ל תפעל לזהות הזדמנויות עסקיות והזדמנויות השקעה בעלות פוטנציאל גבוה במגזרי המסחר, הכלכלה הדיגיטלית, החקלאות, ביטחון המזון ותעשיית החלל, תוך מתן תמיכה ומענה לחברות ישראליות בכניסתן לשוק דובאי. 

על פי לשון ההודעה של לשכת המסחר הבינלאומית של דובאי, הנציגות בישראל תסייע לחברות ישראליות למנף את פעילותן באיחוד האמירות הערביות בכדי להרחיב את טווח ההגעה שלהן לשווקים גלובליים ברחבי המפרץ הערבי, אפריקה ואסיה. 

ההכרזה על הקמת הנציגות בישראל מגיעה לאחר שדירקטוריון הלשכה הבינלאומית של דובאי אישר לאחרונה את האסטרטגיה החדשה שמטרתה להעלות את מעמד דובאי כמרכז עסקי גלובלי ושוק מועדף על חברות רב לאומיות.

ההודעה נמסרה במהלך פגישה שהתקיימה בשבוע שעבר בין חמד בועמים, נשיא ומנכ"ל איגוד לשכות המסחר של דובאי, ושרת הכלכלה אורנה ברביבאי, בהשתתפות מנהל מינהל סחר חוץ וראש צוות המו"מ, מר אוהד כהן ומר אמיר חייק, שגריר ישראל באיחוד האמירויות ונציגי ממשל נוספים משתי המדינות. 

שגריר ישראל באמירויות, מר אמיר חייק התייחס ואמר: "החתימה על הסכם הסחר החופשי היא צעד היסטורי הפותח הזדמנויות עסקיות לשתי מדינותינו. החלטת הלשכה הבינלאומית של דובאי להקים נציגות בישראל, מהווה צעד משמעותי לקראת קידום שיתוף הפעולה בין שתי המדינות והקהילות העסקיות שלהן".

נשיא ומנכ"ל איגוד לשכות המסחר הבינלאומיות של דובאי, חמד בועמים, התייחס להחלטה ואמר כי: "הרחבת הנוכחות שלנו בישראל תאפשר לנו להשיג את יעדי הסכם השותפות הכלכלית המקיפה שנחתמה על ידי איחוד האמירויות הערביות וישראל, לבנות גשרים חדשים בין שתי הקהילות העסקיות ולהגביר את הסחר שאינו נפט כדי להגיע ל-10 מיליארד דולר בשנה בחמש השנים הבאות".

בועים הדגיש את התפקיד החשוב של קידום דובאי כשער גלובלי לחברות ישראליות ומשיכת השקעות זרות במגזרים מרכזיים בעלי עניין הדדי כמו כלכלה דיגיטלית, טכנולוגיית מידע, בינה מלאכותית, שירותים חכמים, טכנולוגיות חקלאות ומזון ומדעי החלל. 

בועים אף הוסיף ותיאר את ישראל כ"שוק בעל חשיבות אסטרטגית לדובאי" וציין כי "ישראל צפויה להפוך לאחת מ-10 שותפי הסחר המובילים של דובאי תוך מספר שנים." לבסוף, ציין בועים כי הנציגות בישראל תפעל להשגת היעדים המפורטים במסגרת תכנית סחר החוץ של דובאי עליה הכריז הוד מעלתו שיח' מוחמד בן ראשיד אל מקטום, סגן נשיא וראש ממשלת איחוד האמירויות והשליט של דובאי, שמטרתה להגביר את סחר ללא נפט ל-2 טריליון AED בתוך חמש שנים.

נתוני סחר: ממינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה נמסר כי מאז כינון הסכמי אברהם, גדל משמעותית הסחר בסחורות בין איחוד האמירויות הערביות לבין ישראל והגיע בשנת 2021 להיקף של כ-885 מיליון דולר כאשר מאז כינון היחסים באוגוסט 2020 ועד סוף 2021 הגיע היקף הסחר בסחורות בין המדינות לסכום הגבוה מ-1 מיליארד דולר.

 

דובאי לשכת המסחר תל אביב שיתוף פעולה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד