כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
הסוף לחופש הפעולה?

צפו: רוסיה בצעד דרמטי נגד תקיפות חיל האוויר בסוריה

‏פחות מיממה אחרי התקיפה הישראלית בדמשק, משרד ההגנה הסורי הפיץ אמש (שלישי) תיעוד מאימון משותף של חיל האוויר הרוסי והסורי ברחבי המדינה כולל בקרבת הגבול עם ישראל. בתמרון הם התאמנו בין השאר על פגיעה ב"יעדים עוינים" והשמדתם

צפו: רוסיה בצעד דרמטי נגד תקיפות חיל האוויר בסוריה
האימון המשותף של סוריה ורוסיה צילום: צבא סוריה

צבאות סוריה ורוסיה ביצעו תרגיל משותף "במסגרת התיאום והאימון המשותף בין הצבאות החברים", כך דיווח אמש (שלישי) משרד ההגנה הסורי, יממה לאחר תקיפה נוספת של ישראל נגד מטרות בסוריה.

בתרגיל השתתפו שני מטוסים רוסיים מסוג "SU-35" ו-6 מטוסים סוריים מדגם "מיג". בהודעה נאמר כי הם "השתתפו בהדיפה מדומה של מטוסים עוינים וכלי טיס בלתי מאוישים שחדרו לשמי סוריה, הטיפול בהם מצד הטייסים הסורים התבצע בחיפוי ותמיכה של הטייסים הרוסים".

עוד נמסר כי במסגרת התרגיל בוצעה "פגיעה במטרות אוויריות בלילה בפעם הראשונה" וכי התקיימו סיורים משותפים של מטוסי הקרב של שני הצבאות "לאורך הגולן הסורי הכבוש והחלקים הדרומיים, מזרחיים וצפוניים של סוריה".

בתוך כך, גורמי אופוזיציה סוריים מדווחים כי צה"ל תקף הלילה (בין שלישי לרביעי) באזור קוניטרה עמדות של הצבא הסורי בקרבת הגבול. לפי הדיווחים, התקיפה כוונה לנוכחות של משטר אסד באזור החיץ. עוד דווח כי הבוקר כלי טיס ישראליים פיזרו מנשרים באזור קוניטרה שהזהירו מהנוכחות של צבא אסד באזור החיץ.

המנשרים שפיזר צה"ל באזור קוניטרה, שמזהירים מפני נוכחות צבא סוריה במקום

 

 

 

מעבר קוניטרה סוריה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד